تکمیل می‌شود
مدیریت بحران اردبیل در شرایطی برای ایام جاری اخطاریه نارنجی صادر کرد که برآوردها از خسارات ناشی از برف و یخبندان به باغداران حکایت از وضعیت قرمز دارد.
کد خبر: ۸۳۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 04 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌ براساس تازه ترین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای از امروز شنبه با وزش شدید باد و افزایش تراکم ابرهای بارانزا بارش‌ها به شکل باران و در بعضی نقاط مستعد و بلندی‌ها تگرگ و برف در پهنه گسترده ای از استان اردبیل آغاز می‌شود و تا قبل از ظهر یکشنبه ادامه می‌یابد.

تداوم بارش برف به شکل‌متناوب تا پنجشنبه در استان 

به گزارش ایرنا،‌ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کاهش محسوس دما و بارش برف در بیشتر نقاط این استان از کشاورزان خواسته است تا موارد احتیاطی را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به درختان و مرغداری‌ها و نظایر آن رعایت کنند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت هوای بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی سالها نفوذ توده هوای سرد عرض های شمالی تر سبب حاکمیت هوای سرد و ریزش برف در منطقه و وارد آمدن خساراتی به فرآورده های باغی می‌شود.

اخطاریه نارنجی برای هوای استان اردبیل

امروز یکشنبه 17 فروردین، کارگروه هواشناسی ستاد مدیریت بحران استان اردبیل برای فردا دوشنبه و روزهای بعد هوای استان اخطاریه نارنجی(گوش به زنگ باشید) صادر کرد.

این در حالی است که همزمان سایت هواشناسی استان اردبیل برای هوای استان طی روزهای آینده،اخطاریه قرمز صادر کرده است!؟

 اخطاریه قرمز برای هوای استان اردبیل

 

به گزارش تابناک اردبیل،‌ تاکنون معلوم نیست مبنای این دو دستگاه مسئول در صدور اخطاریه متفاوت و متناقض چه بوده است!

این مسئله بیانگر ناهماهنگی و بی‌برنامگی در مجموعه مدیریت استان است که نمی‌تواند برای چنین امر مهمی به تصمیم واحد رسیده و بحران را مدیریت کند؛باید گفت که امروز با بحران مدیریت در استان اردبیل مواجه هستیم.

اگر چه برای کشاورزان و باغداران، اخطاریه نارنجی و قرمز، علی السویه است؛ چون آنان در هر دو صورت بی‌پناه بوده و هیچ اقدام و توان پیشگیرانه‌ای در مقابل حوادث طبیعی در اختیار ندارند و همانند هر سال باید نظاره‌گر نابودی سرمایه‌های خود باشند.

این از وظایف اساسی دولت است که دز حوزه تولید کشاورزی،‌ سیاستگزاری کرده و متناسب با شرایط آب و وهوایی و اقلیم، کشاورزان و باغداران را مورد حمایت قرار دهد؛‌ امری که صرفاً به انتشار یک اطلاعیه و اخطاریه محدود می‌شود!

برای آشنایی مخاطبان با مراحال و اقدامات پیام هشدار اولیه،‌ تعاریف سه‌گانه اخطاریه‌های زرد،‌نارنجی و قرمز را به شرح زیر مرور می‌کنیم.

بحران مدیریت در ارذبیل

به گزارش تابناک اردبیل،‌از دیشب دوشنبه با آغاز بارش برف و کولاک در استان، مشخص شد که اخطاریه قرمز اداره کل هواشناسی دقیق تر از اخطاریه نارنجی مدیریت بحران استانداری اردبیل بوده است.

گلریزان تلخ باغ های  میوه در استان اردبیل

با این اوصاف باید گفت که مدیریت بحران اردبیل گرفتار بحران مدیریت است!

با این تداوم این بارش و سوز سرما و یخبندان،‌ باغداران استان اردبیل دچار خسارت هنگفتی شدند و همانند همیشه، مسئولان به جای کمک و یاری وعده هایی از قبیل جبران خسارت از طریق بیمه های کشاورزی و ... را سر خواهند داد؛‌وعده هایی که هیچ هیچ عملی نشده و نخواهد شد.

خلخال سفیدپوش شد

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار