احمدرضا احسانی گفت: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری بوده و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.
کد خبر: ۸۳۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 31 March 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی هنری استان که به علت شیوع کروناویروس تعطیل شده اند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، احسانی اظهار کرد: کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

وی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب. ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس ‏http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت ۳۰ روزه آنان به پایان نرسد.

احسانی خاطرنشان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری بوده و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده‌اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار