کد خبر: ۸۳۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 16 March 2020

سردار هوشنگ حسینی روز دوشنبه اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا و نشر اکاذیب و شایعات مختلف مبنی بر کاهش تاثیر این ویروس با نوشیدن مشروبات الکلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ترغیب افراد ناآگاه به مصرف این ماده افیونی، برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به تهیه مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی با مارک اتانول و با استفاده از وایتکس و الکل متانول کرده و سپس با قیمت‌های ۲ یا ۳ برابری از عرف بازار به فروش می‌رساندند.

وی افزود: تعدادی از شهروندان بویژه جوانان به سبب ناآگاهی با مصرف این نوع الکل دچار مسمومیت شدید و قطع عضو شده و در برخی موارد نیر جان باختند.

وی گفت: با انجام بررسی‌های تخصصی، اشرافیت کامل اطلاعاتی و افزایش کنترل‌های انتظامی ردپای ۱۱ نفر که در رابطه با تهیه و توزیع الکل‌های تقلبی فعالیت مجرمانه داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیات مقتدرانه ماموران پلیس امنیت اخلاقی اردبیل دستگیر شدند.

او با اشاره به کشفیات به دست آمده از دستگیرشدگان تشریح کرد: در این عملیات ۹ بطری مشروبات الکلی دست‌ساز ۱.۵ لیتری، ۴۰ لیتر الکل سفید، ۸۰۴ بطری نیم لیتری و ۱۲ بطری ۱.۵ لیتری محلول ضدعفونی کننده الکل متانول کشف شد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه پلیس با حداکثر توان عملیاتی و تعهد در خدمت امنیت، آرامش و آسایش مردم بوده و برخوردی قاطع با مجرمان، قانون‌گریزان و مخلان آرامش فردی و عمومی خواهد داشت، بیان کرد: مشارکت اجتماعی در این عرصه توفیقات پلیس را تضمین می‌کند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، تعداد جانباختگان مصرف الکل صنعتی در استان اردبیل به ۱۹ نفر رسیده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تاکنون ۱۸۰ نفر در استان بر اثر مصرف الکل و مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و هم اکنون ۷۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه ، دیالیز و اعصاب تحت مراقبت هستند.

تعدادی از این بیماران هوشیاری خود را از دست داده و هم‌اکنون در کما هستند و تعدادی نیز بینایی خود را از دست داده‌اند.

اغلب این افراد با تصور اینکه مصرف الکل از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، اقدام به مصرف خوراکی آن کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار