کد خبر: ۸۲۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 29 February 2020

عباس جنگی مرنی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نگاهی به وضعیت حجم مخازن سدها تا هفتم اسفندماه ۹۸ می‌توان حجم ذخیره‌ای سدهای بزرگ استان در این دوره زمانی را مطلوب اعلام کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون سد یامچی با اهداف تامین شرب کلان‌شهر مرکز استان و آب زارعی دشت اردبیل و نیز سد قوری‌چای با اهداف کشاورزی، وضعیت مطلوبی را از لحاظ حجم ذخیره‌ای نسبت به سال گذشته و متوسط درازمدت دارا است.

جنگی مرنی با بیان اینکه متوسط بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۹ میلیمتر بوده، افزود:بر اساس آمار بارش ایستگاه‌های شاخص باران سنجی وزارت نیرو، تحت تاثیر فعالیت سامانه جوی اخیر در ۶ تا هفتم اسفند ماه سال جاری، مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد بارش های خفیف و عمدتاً به شکل برف بوده است.

وی افزود: بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۵۳میلیمتر و در مقایسه با متوسط بلند مدت ۱۵۲میلیمتر است.

جنگی گفت: براساس اطلاعات بدست آمده، بارش‌های سال آبی جاری تاکنون نسبت به سال آبی گذشته و همچنین نسبت به متوسط بارش‌های بلند مدت حدود ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظها داشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل در بین ۳۱‌ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده در جایگاه ۲۷ کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی در جایگاه چهارم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار