کد خبر: ۸۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 29 February 2020

در روزهای آخر سال ۹۸ و نزدیک به ایام عید نوروز با ورود ویروس کرونا به کشور شاهد افزایش نجومی برخی از میوه‌ها و سبزیجات در بازار هستیم؛ به‌طوری‌که در چند روز اخیر قیمت سیر و لیموترش و همچنین برخی از میوه‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا مفید بوده در سایه بی‌توجهی مسؤولان ذی‌ربط سربه فلک کشیده و با قیمت‌های نجومی در بازار عرضه می‌شود.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، با توجه به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی مبنی بر مفید به فایده بودن استفاده از محصولاتی همچون سیر و زنجبیل به‌دلیل طبع گرم در برابر ویروس کرونا و همچنین تأثیر مثبت لیموترش در افزایش سیستم ایمنی برن، به‌یک‌باره با افزایش تقاضا در بازار، قیمت این محصولات چند برابر افزایش یافت.

 

گرچه تقاضا برای استفاده از این محصولات نسبت به گذشته بیشتر شده اما در این بین این موضوع علت اصلی افزایش نجومی این قیمت نبوده و بلکه دست سوءاستفاده‌گران در افزایش قیمت این محصولات مشهوداست؛ زیرا این محصولات به اندازه کافی در کشور موجود بوده و به گفته دبیر اتحادیه بارفروشان دلیل کاهش این محصولات در بازار، انبار کردن این محصول توسط برخی از سوءاستفاده‌گران است.

طبق گزارش میدانی خبرنگار فارس از بازار اردبیل، در روزهای اخیر قیمت هر کیلو سیر در بازار اردبیل از ۱۸ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان، قیمت هر کیلو زنجبیل از ۴۰ هزار تومان به بیش از ۱۲۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو لیموترش از حدود ۱۷ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

اما در کنار این سه محصول سایر اقلام و میوه‌ها در بازار اردبیل افزایش جزئی داشته و در حال حاضر قیمت برخی از میوه‌ها و سبزی‌ها در بازار اردبیل به شرح ذیل است؛

سیب ۶ هزار تومان تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز ۸ هزار تومان، خیار ۳ هزار و ۸۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ۵ هزار و ۸۰۰ تومان، لیموشیرین از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو شلغم نیز از ۵ هزار تومان به ۸ هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار فارس از اردبیل، وضعیت بازار میوه در اردبیل در شرایط مناسبی نبوده و قیمت اغلب محصولات در سایه کم‌توجهی مسؤولان ذی‌ربط با رشد فزونی به قیمت‌های نجومی رسیده است و در این بین با توجه به شرایط اقتصادی کشور، خرید و استفاده از این محصولات توسط اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است.

این در حالی است که اغلب محصولات کشاورزی در استان اردبیل و همچنین داخل کشور به‌وفور کشت شده و در حد نیاز در بازار موجود است و نکته‌ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است عدم توجه جدی مسؤولان ذی‌ربط به نحوه عرضه این اقلام در بازار و همچنین عدم نظارت بر فروش اقلام در بازار است؛ امید است تا مسؤولان با درک صحیح از وضعیت موجود در کشور اهتمام بیشتری در راستای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار