نتیجه آزمایش 4 نفر منفی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا به امروز 18 نمونه آزمایشی از بیماران مشکوک به کرونا از استان اردبیل به تهران ارسال شده که جواب 4 آزمایش منفی است.
کد خبر: ۸۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 25 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، محمدرضا رضایی بنا اظهار کرد: ۱۷ نمونه آزمایشی از بیماران مشکوک به کرونا جهت بررسی به تهران ارسال شده که جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا منفی است.

در این باره بخوانید
۱۱بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل بستری شدند

وی افزود: در حالی جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل منفی است که ۱۵ نمونه آزمایشی ارسالی در روزهای آینده توسط وزارت بهداشت بررسی شده و به استان اردبیل ارسال خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان اردبیل درمان شدند وجود دارد که تکذیب می‌شود.

وی گفت: سه بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شده بود که پس از بررسی‌های اولیه بالینی توسط متخصصان مشخص شد که بیماران هیچ‌گونه علایمی از کرونا ویروس ندارند و بیماری عادی تنفسی و ریوی تشخیص داده شد که با اقدامات درمانی بیماران کاملا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پنجم اسفند در نشست قرارگاه پدافند زیستی اردبیل افزود: تاکنون ۱۱ مورد بیمار مشکوک در مراکز درمانی این استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۹ نفر به شهرستان اردبیل و ۲ نفر به شهرستان پارس‌آباد مربوط می‌شود.
 
ارسال نمونه آزمایش 18 بیمار مشکوک به کرونا

در همین حال قدرت اخوان اکبری قبل از ظهر امروز سه شنبه در نشست جلسه آموزش کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس ویژه روابط عمومی ها و اصحاب رسانه که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز 21 بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل بستری شدi که از 18 نمونه آزمایشی بیماران مشکوک به کرونا جواب 4 نمونه منفی است و مابقی جواب آزمایش‌ها در روزهای آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: متأسفانه دو مورد فوتی در بیله سوار و اردبیل بر اثر عارضه قلبی و تنفسی رخ داده که از دو شخص فوت شده هم نمونه آزمایشی به تهران ارسال شده که تاکنون پاسخ آزمایش این دو فرد فوت شده مشخص نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: باتوجه به انتشار کرونا ویروس از طریق قلیان طبق تصمیم وزارت بهداشت از امروز عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های کل کشور ممنوع بوده و این اقدام با کمک نیروی انتظامی استان‌ها انجام می‌شود.

اخوان اکبری بیان کرد: آمبولانس‌ها و پوشش‌های مخصوص انتقال بیماران مشکوک از مبدا به مراکز درمانی محیا شده است.

وی بهترین درمان برای این ویروس را پیشگیری دانست و از عموم مردم تقاضا کرد تا به نکات بهداشتی که توسط رسانه‌های رسمی و وزارت بهداشت اعلام می‌شود توجه داشته باشند.

اخوان اکبری اظهار داشت: افراد در صورت ابتلا و بدون بیماری خاص زمینه‌ای می‌توانند با انجام اقدامات درمانی در منزل و رعایت نکات بهداشتی و با رعایت عدم خروج از منزل این بیماری را در ظرف یک هفته درمان کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد‌: بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای پر خطر مانند سرطان، ام اس، دیالیزی و مادران باردار و... در صورت داشتن هرگونه از علائم کرونا ویروس به مراکز درمانی مشخص شده استان مراجعه کنند.

اخوان اکبری گفت: متأسفانه اضطراب که اکنون در جامعه وجود دارد خیلی بیشتر از خطر خود کرونا ویروس بوده و فضای مجازی اضطراب و ترس کاذب بین مردم را افزایش می‌دهد، جامعه در حال حاضر نیازمند آرامش و آگاه‌سازی مناسب و صحیح است.

وی ادامه داد: از مردم عزیز استان تقاضا داریم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، اطلاعات خود را در این زمینه از طریق مراجع رسمی افزایش دهند و توصیه می‌کنیم افراد مسن از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با شهرداران شهرستان‌های استان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در سطح شهرها نکات مهم و آموزشی را نصب کنند و وسایل حمل و نقل عمومی شهری هم توسط شهرداری ضد عفونی خواهند شد.

وی گفت:کرونا ویروس در کودکان زیر 10 بسیار کم رویت شده و طبق آخرین تحقیقات در این زمینه سن ابتلای به کرونا ویروس از 10 الی 90 سال است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار