کد خبر: ۸۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 24 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری در نشست قرارگاه پدافند زیستی اردبیل افزود: تاکنون ۱۱ مورد بیمار مشکوک در مراکز درمانی این استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۹ نفر به شهرستان اردبیل و ۲ نفر به شهرستان پارس‌آباد مربوط می‌شود.

وی از اختصاص مرکز ترومای اردبیل به بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: آمبولانس‌های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل‌ به مراکز درمانی و یا از شهرستان‌ها به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

او در مجموع وضعیت استان اردبیل از لحاظ شیوع ویروس کرونا را معمولی و در مقایسه با استان‌های درگیر این بیماری مطلوب توصیف کرد.

اخوان اکبری آموزش افراد و خانواده‌ها را یک موضوع اساسی در کنترل و مهار ویروس و بیماری کرونا دانست و اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدامات مطلوبی را در این زمینه در ادارات ، مراکز آموزشی و دیگر نقاط تجمع مردم آغاز کرده است.

به گفته وی ،کاستن از تجمع افراد و به حداقل ممکن رساندن آن به منظور مهار شیوع ویروس کرونا یک کار اساسی و ضروری است و برای این منظور با هماهنگی کمیته‌های ویژه و نیز شورای تامین استان اردبیل تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین ضدعفونی دستگاه‌های عمومی مانند خودپردازها ، اتوبوس‌ها و تعطیلی بعضی مراکز تجمع و عرضه مواد خوراکی مانند قهوه خانه‌ها و آب‌های معدنی را از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل ذکر کرد.

اخوان اکبری ادامه داد: تمام مدارس و مراکز دانشگاهی استان اردبیل تا روز دوشنبه تعطیل اعلام شده‌اند و این تعطیلی ۲ روز دیگر تمدید و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از توزیع ۷۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های استان اردبیل به همراه بعضی مواد ضدعفونی کننده دیگر از جمله الکل اتانول خبر داد و افزود: خرید و فروش اینگونه اقلام بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و در استان‌ها با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

وی خواستار حفظ آرامش در عین آمادگی و اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس ازسوی مردم شد و گفت: خطرات این ویروس از بیماری آنفلوانزا که قبلا شایع شده بود بیشتر نیست.

وی تاکید کرد: حدود ۸۰ درصد از میتلایان به بیماری کرونا شاید دچار علایم شدید نمی‌شوند و این بیماری را مانند یک سرماخوردگی ساده پشت سر می‌گذارند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار