وزارت راه چنین طرحی را در لیست مطالعات خود ندارد!
با وجود اعلام اتمام فاز اول مطالعات پروژه راه آهن اردبیل- پارساباد از سوی استاندار، وزارت راه و شهرسازی چنین طرحی را در لیست طرح های مطالعاتی تعریف نکرده است!
کد خبر: ۸۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 05 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو در در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل_میانه که سه شنبه پانزدهم بهمن ماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و برخی مسئولان دیگر انجام شد، خبر دادکه مطالعه فاز اول راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد مغان به پایان رسیده است.

برای بررسی این خبر به پورتال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاونت ساخت و توسعه راه آهن و  بخش پروژه های مطالعاتی مراجعه کردیم اما در لیست طرح های مطالعاتی هجده گانه هیچ گونه اطلاعاتی پیرامون طرح موردنظر پیدا نشد!؟

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/11/16/567282_541.png

هر چند معلوم نیست مقصود آقای استاندار از اتمام مطالعه فاز اول خط ریلی اردبیل- پارساباد مغان از سوی کدام دستگاه مسئول است اما مشخص است که تنها دستگاه مسئول در حوزه طراحی و ساخت زیربناهها، معاونت ساخت وزرات راه و شهرسازی بوده ونمی تواند هیج مجموعه دیگری در این پروژه ها دخالت کند.

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی به خبرنگار تابناک اردبیل گفت که به نظر می رسد مقصود استاندار اردبیل،‌همان مطالعات فاز صفر پروژه باشد چرا که فرایند فاز اول، دوم و سوم مطالعات طرح‌های زیربنایی صرفاً در حوزه اختیارات و صلاحیت این وزارتخانه است.

وی افزود: البته وصول طرح مطالعات فاز صفر پروزه الزاماً پذیرش آن برای انجام فازهای مطالعاتی سه‌گانه نیست؛ اگر طرح توجیه داشته باشد ابتدا دستور فاز مطالعات صادر و در لیست پروژه‌ها گنجانده می‌شود و پس از اتمام، وزارت راه و شهرسازی آن را به منظور اخذ اعتبارات و اجرا به برنامه و بودجه ارائه می‌کند.   

ساده انگارانه است که دلیل این موضوع را سهو قلم و خطای انسانی و بروزرسانی نشدن سایت یک وزارتخانه بدانیم و امیدواریم شخص استاندار و سایر مسئولان ذیربط در خصوص این ابهام و سئوال به افکار عمومی شفاف توضیح داده و نمایندگان مردم در مجلس به طور جدی پیگیری کنند.  

انتهای پیام  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سلام.
انچیزی که مشخص هست سایتتان منتقدوبعضاتخریب دولت محلی واصلاحات است.کارهای انجام گرفته دردوران استانداری بهنامجوروبااستانداران ادوارگذشته مقایسه کنیدبه وضوح تلاشهای ایشون مشخص هست.
شماسایتی هستیدکه تاچندهفته پیش ریل گذاری به این زودی راه اهن اردبیل راغیرممکن وذوب اهن اصفهان راناتوان درتامین ریل ان میدانستید.
شهروند
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تابناک این سایت وزارت راه خیلی وقته بروزرسانی نشده،حدودسه،چهارسالی میشه.
پیشرفت راه اهن اردبیل روهم درسایت نگاه کنیدهمون میزان درصدچهارسال قبله
اردبیلی
|
-
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
منظورازفازاول ریلی(اردبیل_پارس اباد) که گفته شده اجرایی خواهدشدهمان فاصله ده کیلومتری ایستگاه تاشهرک صنعتی وکارخانه سیمان است.توسایت استانداری وسایت ایرناهم ذکرشده
محمد
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
سلام.انچیزی که درموردراه اهن اردبیل _پارس ابادمشخص هست دولت تمایلی به هزینه کرددرموردان ندارد،چنانچه رییس جمهورهم درسفرماه قبل هم اشاره ای به ان نکرد.حتی درسفرسال نودوسه هم تمایلی به ایجادراه اهن به مغان نداشت.
امااقای بهنامجوبه دنبال جذب سرمایه گذاربرای این راه اهن است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بهتر است پروژه های سطح کشور اولویت بندی شود و بر اساس مسائل قومی و فبیله ای و لابی نمایندگان و ائمه جمعه و غیره پروزه های غیر ضروری در کشور ایجاد نشود در حالی چه بنادر اقیانوسی ما مثل چابهار و بوشهر فاقد راه آهن هستند و در همین مسیر راه اهن رشت آستارا در حال احداث هست حتی همان راه اهن اردبیل هم غیرضروری بود چه با لابی نیکزاد وزیر سابق راه اردبیلی و احمدینژاد استاندار سابق اردبیل عملیات شروع ان آغاز شد و خیانت بزرگی به کشور شد استان اردبیل نه از لحاظ اقتصاد و نه از لحاظ جمعیت و از لحاظ معدن و صنعت توجیه اقتصادی این راه آهن را نداشت و بودجه کشور را حیف و مال کردند.
مهندس عمران
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اتفاقاان مسیری که برای کریدورریلی شمال_جنوب توجیه اقتصادی وفنی نداردمسیررشت _استاراست.دراین شرایط اقتصادی بیش ازهفت هزارمیلیاردتومان!!!فقط هزینه تملک اراضی کشاورزی ست.ضمن اینکه خاک شمال سست وتحکم خاک دران هزینه برتره.جمهوری اذربایجان بدلیل حق ترانزیتی خودبااجرای راه اهن استارارشت موافق وازان پشتیبانی مالی میکند.چون بیش ازدویست کیلومترحق ترانزیتی مال انهامیشوددرنقشه هامعلومه.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
بله مشخص شد این ...گور به گور شده دروغ میگفته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار