امام جمعه اردبیل مطرح کرد
امام جمعه اردبیل از مسئولین خواست، دلال های رای را شناسایی و در موسم انتخابات با دستور قضایی در حبس باشند.
کد خبر: ۸۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 02 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی در جمع مردم اردبیل خرج پول های غیر متعارف توسط کاندیداهای مجلس را هشداری بسیار بزرگ خواند و تصریح کرد: من از مسئولین می خواهم که حتما، دلال های رای را شناسایی و در موسم انتخابات با دستور قضایی در حبس باشند.

وی گفت: فضای انتخاباتی نباید چنان باشد که بگویند پول نقش اساسی دارد، این مورد خیلی خطرناک است چون نخبگان و شایستگان را محروم می کند.

سید حسن عاملی ضمن تبیین معیارهای اصلحیت نمایندگان و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک معیار مهم توجه به این نکته می باشد که کاندیدا با چه طریق و راهکاری به جمع آوری رای می پردازد. راهکار جمع آوری رای، هویت و ماهیت کاندیدا را نشان می دهد و مقصد او را معلوم کرده و مقدار توانمندی او را آشکار می کند

وی ادامه داد: راهی که کاندیدا برای رسیدن به مجلس انتخاب کرده در بیان شخصیت ، توان ، هویت و تمایلات او خیلی مهم است . اگر دروغ بگوید یک شخصیتی دارد و اگر وعده ی خارج از اختیار بدهد یک ذائقه ای دارد . اگر پول غیر متعارف صرف کند یک شخصیتی دارد، و ما از پول شروع می کنیم .

امام جمعه اردبیل ادامه داد: خرج پول های غیر متعارف توسط کاندیداهای مجلس را هشداری بسیار بزرگ خواند و تصریح کرد: من از مسئولین می خواهم که حتما ، دلال های رای را شناسایی با دستور قضایی همه این ها باید در حبس باشند . گاهی یک دلال به جای سه نفر که از یک شهر به مجلس می روند از هفت نفر پول گرفته تا هفت نفر را به مجلس بفرستد!

وی تصریح کرد: دادن پول معنایش هم اهانت به رای دهنده است و هم‌ گیرنده ی رای . دهنده از این جهت که فکر خود را فروخته و به بند کشیده است و نمی تواند آزاد تصمیم بگیرد . او آزادی معنوی و فکری ندارد و رای گیرنده از این جهت که با دادن پول ،می گوید که من عرضه ی دیگری ندارم و لذا مجبور شده ام با پول رای مردم را جذب کنم .

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه فروختن رای بسیار اهانت آمیز است خاطر نشان کرد: نباید فرصتی را که خون های پاک ، زندان و شکنجه دیدن ها برای ما درست کرده تا در سرنوشت کشور دخیل باشیم به پول بفروشیم و الا شهدا و سرنوشت کشور را فروخته ایم حتی بلکه خودمان را فروخته ایم ، کسی که خودش را به شندر گازی می فروشد ، قیمتش همان شندر گاز است .قصه معاویه که به استاندارش گفت این الاغ ها را چند خریده ای مشهور است .

وی با بیان اینکه امیر المومنین(ع) انسان های کم وزن ، تابع و بی اراده را همج رعاع (مگس الاغ) نام نهاده اند، عنوان کرد: هم پول گیرنده و هم پول دهنده مصداق این عنوان هستند ، نماینده ی این چنینی فورا رای خود را عوض می کند ، رای به استیضاح وزیر می دهد اما یک شبه رای خود را پس می گیرد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حرمت فروش رای در فتاوای تمام مراجع اذعان کرد:این حق با سایر حقوق که قابل واگذاری یا خرید و فروش است فرق دارد، در فروش حق رای اضاعه حقوق وجود دارد . حق تصرف در سرنوشت کشور و ملت را به یک دزد، شیاد و متقلب واگذار کردن ، مثل دادن شمشیر به دست ظالم برای زدن گردن مظلوم است در نتیجه موجب ضمان است .

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “کاندیداها نباید وابسته به کانون قدرت و ثروت باشند” یاد آور شد: این فرمایشات از جامع ترین معیارها در خصوص صلاحیت کاندیداهاست . چرا که اگر وابسته به کانون قدرت شوند ، ولو مراد از قدرت خود دولت باشد ، دیگر برای ملت کار نخواهد کرد ، وکیل دولت خواهد بود تا ملت و اگر وابسته به کانون ثروت شوند برای صاحبان ثروت کار خواهند کرد نه برای ملت .

وی با ابراز ناخرسندی از اینکه هزینه مالی تبلیغات کاندیداها افزایش پیدا کرده است گفت: این پول ها از کجا می آید ؟ نظام باید اوضاع مالی کاندیداها را کنترل کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه ی تبیین معیار اصلحیت کاندیداها اظهار داشت: یکی از مهم ترین راه تشخیص اصلح ، عدم تعرض کاندیداها به کاندیداهای دیگر است . هر کاندیدا که در کانال ها یا سایت های خود به تنقیص کاندیداهای دیگر می پردازد ، قطعا و قطعا لیاقت نمایندگی ملت بزرگ ما را ندارد . بزرگترین نشانه ی بی تقوایی و فسق این است که یک کاندیدا در سخنرانی های و یا کانال های خود، سیل دروغ ،ناسزا،تهمت ،بهتان و افترا به کاندیداهای دیگر سرازیر کند .

وی گفت: حتی یک عدد تنقیص دیگران او را از شایستگی ساقط می کند . او با این کار حرمت خدا، رسول خدا، کتاب خدا و بندگان خدا را نگه نداشته است . پس ،فردا چگونه حرمت کشور و ملت را نگه خواهد داشت . هر کس به چنین افرادی رای دهد بدون تردید به خدا ،پیامبر خدا ،کتاب خدا، خون شهدا، کشور و ملت خیانت کرده است .

وی افزود: وای به حال ملتی که نماینده ی او واهمه قدسی نداشته باشد . وای به حال ملتی که به یک خائن رای دهد . هر کس نماینده می شود ‌اسرار ویژه کشور در اختیار او‌ قرار می گیرد . وای بر ما از آن روزی که یک خائن به خدا ،رسول خدا ،کتاب خدا و ائمه هدی به اسرار کشور دست پیدا کند . هر کاندیدا باید خود و برنامه های خود را معرفی کند و با دیگران کاری نداشته باشد .

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هر کاندیدا که می خواهد با تخریب دیگران خود را بزرگ کند و بالا بیاید ، او از شیطنت هیچ کم ندارد .

وی گفت: دروغ در راس گناهان است ، گناهان در یک اتاق جمع شده اند و کلید آن دروغ است . بنابراین اگر قرار بر رد صلاحیت افراد باشد ، دروغ باید در راس اسباب رد باشد . غالب تخریب ها در کانال های کاندیداها مصداق بارز دروغ است .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
به جای دستگیری دلال ها، جلوی حقوق ها ودرآمدهای کثیف نمایندگان را در دوره نمایندگی بگیرند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار