دیده‌بان شفافیت و عدالت
مجتمع گوشت اردبیل به ارزش آن ۳.۶ میلیارد تومان به پورحسین آنهم بصورت قسطی واگذار شد در حالی که برآورد کارشناسان حداقل ۲۵ میلیارد تومان ‌در زمان واگذاری ارزش داشته است.
کد خبر: ۸۱۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 27 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل،در نشست خبری قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت آخرین فعالیت‌های این سازمان در حوزه واگذاری‌ها و تخلفات سازمان خصوصی‌سازی تشریح شد.

محسن جلواتی قائم مقام این سازمان در خصوص آخرین روند پرونده تخلفات پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرونده ایشان هم‌اکنون در مرحله بازپرسی و تحقیقات است و به تازگی مبلغ قرار ایشان افزایش پیدا کرده است.

مجتمع گوشت اردبیل در سال ۸۴ به صورت اقساط به ایشان واگذار شد که در آن زمان ارزش آن ۳.۶ میلیارد تومان برآورد شد که مطابق قرارداد، این مبلغ به صورت قسطی به دولت پرداخت می‌شد در حالی که برآورد کارشناسان ما از این مجتمع این بوده که در آن زمان حداقل ۲۵ میلیارد تومان ارزش داشته است.

قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص سایر واگذاری‌ها گفت: ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور از دیگر پرونده‌هایی بوده که توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اتفاقاتی که هنگام واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه رخ داد باعث شد که ما نیز به این مسئله ورود کنیم.

به نوشته ایلنا، جلواتی با اشاره به مجتمع کشت و صنعت مغان گفت: این مجتمع عظیم بخش عمده‌ای از مواد غذایی کشور را تامین می‌کند که با قیمت ۱۸۰۰ میلیارد تومان واگذار شده است. این در حالی است که دیوان محاسبات در گزارش تفریق بودجه خود ارزش آن را نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گل چنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مثلا کارخانه فراوری سیب زمینی سبلان و کشت و صنعت مغان به قیمت واقعی فروخته شده است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار