کد خبر: ۸۱۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 16 January 2020

 خانم «کین تاناکا» با ۱۱۷ سال سن که هم اکنون در خانه سالمندان فوکووکا در جنوب ژاپن زندگی می کند دوباره رکورددار پیرترین فرد جهان را کسب کرد.

به گزارش ایرنا آساهی شیمبون روز پنجشنبه گزارش کرد خانم تاناکا روز دوم ژانویه ۲۰۲۰ تولد خود را با یک مهمانی به همراه کارمندان و دوستانش در خانه سالمندان جشن گرفته است.

طبق گزارش رکوردهای جهانی گینس، سال گذشته نیز نام خانم تاناکا به عنوان پیرترین فرد زنده جهان با سن ۱۱۶ سال و ۶۶ روز در تاریخ ۹ مارس ۲۰۱۹ ثبت شد.

رکورد زدن سن خانم تاناکا نمادی از افزایش رو به رشد پیری ژاپن است که نگرانی های مربوط به کمبود نیروی کار و چشم انداز رشد اقتصادی آینده را برانگیخته است.

بر اساس اعلام وزارت رفاه ژاپن، تعداد نوزادان متولد شده در ژاپن در سال گذشته ۵.۹ درصد کاهش یافته است که برای نخستین بار از زمان آغاز تدوین داده ها در سال ۱۸۹۹، کمتر از ۹۰۰ هزار نفر است.

براساس این گزارش، شمار نوزادان در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۶۴ هزار نفر تخمین زده شده است که نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۴ هزار نفر کاهش یافته است، این در حالی است که میزان مرگ و میر نیز از یک میلیون و ۳۷۶ هزار نفر در دوران پس از جنگ (جهانی دوم) در سال ۱۹۵۲ به ۵۱۲ هزار نفر کاهش یافته است.

ادامه کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت در این کشور به این معنی است که ژاپن باید برای حفظ سیستم‌های بازنشستگی ملی، پزشکی و مراقبت‌های پرستاری در سال‌های آینده تلاش کند.
دولت ژاپن در نظر دارد تا پایان سال مالی ۲۰۲۵ میزان باروری را تا ۱.۸ درصد افزایش دهد به همین‌ منظور برنامه‌هایی را برای حمایت از فرزندآوری و اشتغال نسل‌ جوان ارائه کرده است.
نرخ باروری در ژاپن که معیار میانگین تعداد کودکانی است که انتظار می‌رود از هر زن متولد شود در سال گذشته حدود ۱.۴۲ درصد بوده است.

گزارش وزارت بهداشت و سلامت ژاپن همچنین نشان می‌دهد که تعداد ازدواج ها در سال ۲۰۱۹ به پایین‌ترین سطح پس از جنگ جهانی دوم رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار