کد خبر: ۸۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 15 January 2020
شکار تصویر پلنگ ایرانی در حاشیه رودخانه قزل اوزن خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از اهالی شهرستان خلخال و دوستداران محیط زیست در حاشیه رودخانه قزل اوزن به‌صورت اتفاقی اقدام به تصویری برداری و ضبط تصاویر زیبا از پلنگ ایرانی نموده است.

بهبود رئوفی از اهالی بخش خورش رستم خلخال در هنگام گشت‌زنی در حاشیه رودخانه قزل اوزن در نزدیکی‌های «چم منامن» به سمت روستای «کمر» متوجه شیارهایی در کنار حاشیه آن سمت رودخانه شده و با کنجکاوی با دوربینی که همراهش بوده اقدام به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ ایرانی در دل صخره ‌نموده است.

وی در این خصوص می‌گوید: این پلنگ به طوری همرنگ محیط و در استتاری کاملا طبیعی دور از چشم همه بود و در فاصله ۵۰ متری پلنگ را ندیدم و وقتی زوم کردم متوجه پلنگ شدم و در حقیقت یک لحظه ترس از پلنگ و در یک لحظه حالت اینکه تنهایی در محیط زیست به گشت‌زنی مشغولم واقعا ترس به من دست داد؛ تنها مانع بین من و پلنگ رودخانه قزل اوزن و ارتفاع صخره‌ای بود.

رئوفی در هنگام ضبط این تصاویر تنها در منطقه بوده و توانسته است از استراحت این پلنگ ایرانی که تنها در استان ادبیل در جنوب استان در حاشیه رودخانه قزل اوزن و دامنه‌های کوه آق داغ خلخال زندگی می‌کند تصویربرداری نماید.

گفتنی است؛  منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه‌ی ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار