این پزشکان در دسترس نیستند
انتظار نیست که پزشکان محترم یادشده که اسامی و مشخصات آنان تا تعیین تکلیف رسیدگی این شکایت در مراجع ذیصلاح اردبیل، محفوظ است، تخلف محرز خود در کم‌فروشی...
کد خبر: ۸۰۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 26 December 2019

تابناک اردبیل- عملکرد سراسر ناشایست برخی پزشکان موجب شده تا افکار عمومی در مواجهه با هر گونه قانون‌گریزی و اخلاق‌گریزی، ناخواسته این رفتارها را با مصادیق بارز آن منجمله فرار مالیاتی و تاجرپیشگی این صنف بسنجد؛ پزشکانی که سوگندنامه و تعهد حرفه‌ای و انسانی را فدای پول کرده و با کسب در آمدهای نجومی، طبقه جدید و نوظهور میلیاردرها را بنیان گذاشته‌اند.

گسترش بی‌رویه این روند در کنار ضعف نظارت‌ها باعث تضییع حقوق پزشکان متعهد و بااخلاق در جامعه شده و دیدگاه عمومی مردم نسبت به این حرفه مقدس مخدوش شود.

بابک سلحشور،‌ سرپرست اداره کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی، با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر شکایت از گروه‌های پزشکی با شیب ملایمی افزایش داشته است، گفت: بیشترین آمار شکایت از پزشکان در سال ۹۷ مربوط به استان تهران است.

به گزارش تابناک اردبیل،‌ آمار مذکور بیانگر این است که کلانشهر تهران به دلیل گستردگی،‌ مجالی برای هر گونه تخلف در این حرفه مهیاست اما ماجرا وقتی عجیب و نگران‌کننده می‌شود که در شهری چون اردبیل که به دلیل تمرکز مطب پزشکان در نقطه خاص از مرکز شهر قابل کنترل و نظارت است،‌ برخی از آنان بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای،‌ بداخلاقی را به حد اعلاء‌ رسانده و با تعطیلی وظیفه طبابت،‌ درآمدهای میلیونی در اتا‌ق‌های عمل جراحی را اولویت خود قرار داده‌ و آن را جستجو می‌کنند.  

 یک شهروند اردبیلی که اخیراً قربانی این شیوه از طبابت در برخی مطب‌های اردبیل شده است،‌ با ارائه مستندات شکایت خود از دو پزشک متخصص گوش،‌حلق و بینی و تظلم‌خواهی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفته است: اگر قرار است این پزشکان فقط جراحی بینی و زیبایی انجام دهند پس تابلو خود را عوض کنند تا تکلیف مراجعین مشخص شود!

به گزارش تابناک اردبیل،‌ انتظار نبوده و نیست که پزشکان محترم یادشده که اسامی و مشخصات آنان تا تعیین تکلیف رسیدگی این شکایت در مراجع ذیصلاح اردبیل، ‌نزد این رسانه محفوظ است، تخلف محرز خود در کم‌فروشی به بیماران را بپذیرند و لابد در مقام توجیه و دفاع از خود متوسل به برخی دلایل بی‌اساس خواهند شد اما دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به واسطه مسئولیت خود در نظارت بر امور پزشکان می‌تواند لیست ویزیت بیماران در حداقل مطب این دو پزشک را بررسی کند تا روشن گردد در این مطب‌ها چه می‌گذرد!

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالهای اخیر اثبات کرده است که در مواجهه با تخلفات پزشکان، جانب مردم  را دارد و شهروندان امیدوارند موضوع گزارش حاضر را که در دبیرخانه آن دانشگاه توسط شهروند شاکی ثبت شده، رسیدگی دقیق و عاجل کرده و نتایج آن را در راستای اقدامات پیشگیرانه به اطلاع افکار عمومی برساند.

ضمناً انتشار این گزارش و ثبت شکایت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،‌نافی مسئولیت دستگاههای دیگر در بررسی موضوع و هم‌افزایی برای پیشگیری و برخورد قانونی با متخلفان نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
از متن شکایت مشخص است که اختلاف دیرینه با پزشک مزبور دارد و میخواد زیر پایش را خالی و او را زمین بزند. درضمن بنظر میآید که از مردودین کنکور تجربی باشد. لطفا تحقیق بعمل آورید به همین گفته ها خواهید رسید.
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
متاسفانه در مراجعه دوسال پيش بنده هم به همين پزشك (آقاي ا.ح) همين پاسخ را از منشي شنيدم
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
.....اشتغال زایی مدرن در ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار