کد خبر: ۸۰۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 12 December 2019

 حمید لطف‌اللهیان امروز در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما به دنبال تخصصی کردن فعالیت فرهنگسراها هستیم تا با پرهیز از اجرای برنامه‌های عمومی و مشترک بتوانیم به صورت تخصصی در خدمت علاقمندان به هنر و فرهنگ باشیم.
وی فعالیت این فرهنگسرا را در زیرزمین عمارت تاریخی شهرداری یادآور شد و خاطرنشان کرد: هدف تنها پر کردن فضای خالی زیرزمین عمارت شهرداری نیست، بلکه براساس کارکرد فرهنگی و هنری چنین مجموعه‌ای که مورد درخواست اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل است تلاش می‌کنیم تا این فرهنگسرا را راه‌اندازی کنیم.
شهردار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر نیز در بخش زیرزمین عمارت تاریخی شهرداری اردبیل این گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، نشست‌های هنری و برنامه‌های متنوع نمایش‌خوانی برگزار می‌شود که سعی خواهیم کرد با همکاری خانه فرهنگ و هنر این برنامه‌ها به شکل منسجم انجام شود.
لطف‌اللهیان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا برای ورود و خروج اهالی هنر و فرهنگ درب مستقلی را در این محدوده در نظر بگیریم تا مشکلی از این حیث به وجود نیاید.
وی گفت: متاسفانه وجود برخی از تابلوهای تبلیغاتی به آشفتگی بصری و ناهمگونی سیمای شهری دامن زده است، در حالی که هیچ یک از این تابلوها در سال‌های اخیر مجوز فعالیت نگرفته‌اند بلکه مربوط به دوره‌های قبل هستند.
شهردار اردبیل افزود: ما سه بار اقدام به انتشار آگهی برای تمدید قرارداد دو ساله با صاحبان کانون‌های تبلیغاتی برای واگذاری این تابلوها کردیم اما تاکنون مراجعه‌ای به شهرداری انجام نشده در حالی که ما برای واگذاری زمین این آگهی را منتشر کردیم و هدف ما نیز خود تابلو نبوده است.
لطف‌اللهیان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به روش BOO تابلوهای تبلیغاتی را به مدت دو سال واگذار کنیم تا در این مدت سرمایه‌گذار به دلیل فرسودگی تابلوها آنها را تعیین تکلیف کرده و حتی با خود ببرد.
وی اظهار کرد: به هیچ وجه فعالیت این تابلوهای تبلیغاتی قابل تمدید نخواهد بود و ما قصد نداریم برای سال‌های آینده این تابلوها را تمدید قرارداده کنیم بلکه بعد از پایان مهلت تعیین شده سعی می‌کنیم تا دوره جدیدی از فعالیت تابلوهای تبلیغاتی را به شکل مناسب و با جانمایی مطلوب انجام دهیم.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تابلوهای موجود بدون برنامه به افراد واگذار شده که به آشفتگی بصری و سیما و منظر مطلوب شهری صدمه زده که در یک توافق محدود سعی داریم تا نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کرده و به فعالیت تابلوهای تبلیغاتی موجود و متولیان آن پایان دهیم.
لطف‌اللهیان به موضوع مهم ساماندهی نمای ساختمان‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر با دقت تمام طرح ساماندهی نماهای ساختمان‌ها را مطرح کردند که به نظر می‌رسد این موضوع در سال‌های گذشته مغفول مانده است.
وی افزود: باید با یک مکانیزم خوب این مساله ساماندهی شود و بهتر است خارج از فعالیت کمیته سیما و منظر شهری در سطح استان اردبیل در خود مجموعه شهرداری این کمیته فعالیت خود را انجام دهد تا ضعف‌ها و نقص‌ها رفع و نقاط قوت تقویت شود.
به گزارش ایسنل، شهردار اردبیل بیان کرد: در خود تهران یکی از خیابان‌ها شهرداری متولی ساماندهی شده تا با هزینه خود بدنه‌سازی خیابان و نمای فنی آن را انجام دهد که این خود الگوئی برای سایر افراد شده تا در قالب بسته‌های ترغیبی و تشویقی به این کار اهتمام ورزند.
لطف‌اللهیان در پایان خاطرنشان کرد: ما در طرح تفصیلی نیز می‌توانیم در مقیاس نقشه طراحی شه نسبت به اجرایی کردن نماهای مناسب در ساختمان‌ها به شکل قانونمند عمل کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار