گمشده ای به نام عدالت
برخی استان‌های ته‌جدولی، استان‌هایی هستند که در زمره استان‌های محروم و کم‌برخوردار و کم‌توسعه جای گرفته و شاید بیش از هر استان دیگری نیازمند کمک‌های مالی و اعتباری دولت هستند.
کد خبر: ۸۰۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 08 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل، رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال 99  را تقدیم کرد. دولت در این لایحه 1988 هزار میلیارد تومان (19887370910000000 ریال) منابع درآمدی از محل مالیات، واگذاری ، نفت و ... برای خود پیش‌بینی کرده است که از این میزان 1642 میلیارد تومان  (1642592513000000 ریال )جمع کل بودجه استانی سال آینده است.

نگاهی به تصویر کلان بودجه استانی 99 نشان می‌دهد استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، قم و قزوین و اردبیل کمترین بودجه و خوزستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

اما نگاهی به جدول بودجه سال 98و مقایسه آن با بودجه سال آینده نشان می‌دهد برخی استان‌های ته‌جدولی، همان استان‌هایی هستند که در زمره استان‌های محروم و کم‌برخوردار و کم‌توسعه جای گرفته و شاید بیش از هر استان دیگری نیازمند کمک‌های مالی و اعتباری دولت هستند؛ استان‌هایی  از جمله سمنان، چهارمحال و بختیاری، قم، قزوین، خراسان شمالی، البرز، زنجان و یزد هشت استان ته‌جدول هستند که میزان سهمشان از بودجه سال 99  تقریبا به یک اندازه است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
وقتی نماینده ها دلسوز نباشن و برای گرفتن حق تلاش نکنن، وقتی استاندار غیر بومی باشه و براش توسعه استان مهم نباشه، و متاسفانه وقتی مردم استان به حداقلی ها راضی باشن، همین میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
نمایندگان اردبیل پاسخگو باشید.
ای کاش برخی از نمایندگان اردبیل نیز یجای صرف وقت برای تبلیغات و کلیپ ساختن کمی هم به دنبال حق و حقوق اهالی استان منجمله مورد بالا بودند .
اهالی اصفهان حق دارند دوباره نمایندگان فعلی خود را روانه مجلس کنند.
اردبیلی
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
نماینده ای که عضوکمیسیون بودجه وفراکسیون امیدکه بادولت دررابطه ست لطفاجوابگوباشید،چرابودجه استان اردبیل دررده 25قرارگرفته؟درحالی که ازنظرمحرومیت جزده استان محرومیم ازنظرجمعیت هم شانزدهم یاهفدهم هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار