مدارس استان تعطیل شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر 100 بیمار به‌دلیل آنفولانزا در مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت بالینی مناسبی دارند.
کد خبر: ۸۰۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 07 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل، محمدرضا رضایی بنا اظهار کرد: از مهرماه سال‌جاری یک هزار مراجعه به مراکز درمانی استان اردبیل به‌دلیل بیماری آنفولانزا انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به وضیعت کنترل شده آنفولانزا در استان اردبیل در اکثر موارد مراجعه به مراکز درمانی به‌ علت بیماری فوق، اقدامات درمانی به صورت سرپایی انجام می‌شود و داروهای مورد نیاز برای این بیماران در داروخانه‌های منتخب استان در دسترس است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 100 بیمار به‌دلیل آنفولانزا در مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت بالینی مناسبی دارند.

رضایی بنا تصریح کرد: مراکز درمانی استان در آمادگی کاملی هستند و باتوجه به اقدامات انجام شده مشکلی در بیمارستان‌ها در حوزه پذیرش و درمان این بیماری مسری نداریم.

وی بیان کرد: این بیماری که به آنفلوانزای فصلی معروف است نه تنها در کشور ما بلکه در چندین کشور منطقه‌ هم مشاهده شده است.

وی اظهار کرد: بیماری آنفولانزا در استان اردبیل تا کنون سه فوتی داشته که هر سه مورد در شهرستان اردبیل اتفاق افتاده به‌طوری‌که دو بیمار فوتی بالای 80 سال سن داشته و بیمار فوت شده دیگر دارای بیماری قلبی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه گفت: بیماری آنفولانزا برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای خاص هستند خطرناک بوده و بهتر است که اقدامات مراقبی برای پیشگیری در بین عموم مردم به‌خصوص بیماران همچون سرطانی،کلیوی، قلبی، ریوی به شکل کامل انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به مدت دو روز کلیه مقاطع تحصیلی استان تعطیل اعلام شد که از شیوع آنفولانزا جلوگیری شود و در صورت ابتلا به این بیماری‌ حتمأ به مراکز درمانی سطح استان مراجعه شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار