یک‌سال از آن روزی گذشت که رئیس دولت تدبیر و امید هفتمين سفر استاني خود را به اردبیل اختصاص داد تا با کلید تدبیرش قفل زنگ زده 76پروژه بلاتکلیف استان را باز کند.
کد خبر: ۸۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 21 August 2015
به گزارش سبلانه، 29 مرداد سال 93 بود که حسن روحاني در هفتمين سفر استاني خود وارد فرودگاه اردبیل شد و ساعتی بعد در ورزشگاه تختی اردبیل و در جمع مردم اردبیل از 76 پروژه ای گفت که 67 تای این پروژه‌ها در سال 93 و مابقی آن در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین اختصاص اعتبار به راه آهن و پتروشیمی و ساماندهی 83 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیگر وعده هایی بودند که رئیس‌جمهور در اولین سفرش به اردبیل مطرح کرد؛ امروز یک سال از آن روز گذشته اما به دید ناظران بر عملکرد مجریان برخی از قول‌ها و وعده رئیس دولت یازدهم در اردبیل به جمع وعده‌های زنگ زده پیوسته است.

 

 

مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین درباره وعده‌های محقق شده روحانی در یکسالگی سفر به اردبیل به خبرنگار سبلانه، گفت: در جلسه ای که با استاندار اردبیل داشتم از وی خواستم آماری از میزان تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر به اردبیل را ارائه دهد اما هنوز این گزارش به دست ما نرسیده است.

 

وی افزود: در تذکر شفاهی و نطق اضطراری مجلس تذکر دادم که که 48 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، سنخیتی با قول راه اندازی راه آهن اردبیل در طول 4 سال آینده ندارد و از طرفی هم براساس قول رئیس جمهور باید مبلغی از اعتبار راه آهن اردبیل از طریق فایناس تامین می شد که این اتفاق هم نیفتاده است.

وی گفت: نشان متقنی از تحقق مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور به اردبیل دیده نمی‌شود.

 

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه امیدوار بودیم رئیس‌جمهور در سفر به اردبیل تصمیمات اساسی برای توسعه استان بگیرند، گفت:  رئیس‌جمهور در سفر به اردبیل وعده‌های جدی ندادند و تقریبا امور جاری را مرور کردند.

وی می گوید: فکر نمی کنم تحول جدی در استان اردبیل در این فاصله یکسال ایجاد شده باشد؛ در حال حاضر پروژه های عمرانی این استان فاقد بودجه و معطل مانده و تصمیم جدی برای کشاورزی و صنعت گردشگری گرفته نشده است، اما انتظار داریم رئیس جمهور در سفرهای بعدی جبران کنند.

 نماینده مردم اردبیل با انتقاد از عملی نشدن قول رئیس جمهور درباره راه آهن اردبیل گفت: اعتبار اختصاص یافته به راه آهن اردبیل حتی کفاف بدهی پیمانکاران را هم نمی کند.

 

 

حجت الاسلام حبيب برومند نماينده مردم پارس‌اباد و بيله سوار می‌گوید: يكي از قول هاي آقاي روحاني در جلسه شوراي اداري دراردبيل،الحاق يك منطقه از استان اردبيل به منطقه آزاد تجاري ارس بود كه تاكنون محقق نشده است؛ متاسفانه وعده هاي مربوط به تاسيس منطقه آزاد تجاري مستقل در استان هم همچنان با ابهامات عديده مواجه است.

وي در خصوص قول روحانی برای تخصيص 700 ميليارد تومان بودجه به پروژه راه آهن اردبيل، تصریح کرد: متاسفانه هيچكدام از وعده‌هاي ايشان عملي نشده است.

نماينده مردم پارس‌اباد و بيله سوار می گوید: تنها اتفاق در يك سال در حوزه انتخابیه اش که البته به دولت هم ارتباطی پیدا نمی کند، تخصيص 500 ميليارد تومان از مصوبه مربوط به توسعه مهار آب هاي مرزي(دستورمقام معظم رهبري) بوده است که در پایاب سدخداآفرین در جریان است. 

 

حجت الاسلام ميرقسمت موسوي نماينده مردم گرمی مغان هم از محقق نشدن وعده های بودجه ای در جریان سفر استانی سال گذشته به حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد و گفت: یکی از این قول ها، ایجاد منطقه آزاد تجاری بود که اساس آن و نیز محدوده اش همچنان با تردید و ابهام مواجه است.

هر چند پیگیری های سبلانه برای گفتگو با مسئولان اجرایی استان برای گزارش به مردم در خصوص چگونگی تحقق مصوبات یک سال پیش رئیس جمهور به استان اردبیل به نتیجه نرسید اما این حق و فرصت برای مسئولان اجرایی جهت ارائه هر گونه گزارش شفاف از مجموعه اقدامات محفوظ است.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار