از امروز تا چهارشنبه آینده
بارش‌ها به شکل متناوب در بعضی ساعات تا سه‌شنبه پیش رو ادامه دارد و اوج آن طی عصر یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده انتظار می‌رود.
کد خبر: ۷۹۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 14 November 2019

به گزارش تابناک اردبیل، ساکنان اردبیل و پهنه وسیعی از این استان که امسال تاکنون نخستین برف فصل سرما را تجربه نکرده‌اند، از جمعه پیش رو به تدریج شاهد سپیدپوش شدن زمین‌های این منطقه خواهند بود.

از بعدازظهر امروز پنجشنبه با نفوذ خطوط کانتوری قطبی از مناطق سیبریه،  زمین‌های پهناور شرق روسیه و مغولستان از جانب شمال شرق به ایران فشار هوا در سطوح نزدیک به زمین در کرانه های جنوبی خزر و دامنه‌های شمالی البرز به تدریج افزایش می‌یابد.

این توده هوای سرد هنگام گذر از روی خزر با تغذیه رطوبتی مناسب از این پهنه آبی تقویت شده و زبانه آن  استان اردبیل را زیر تاثیر قرار داده و سبب وزش باد، کاهش محسوس دما و افزایش تراکم ابر و مه در این نقاط می‌شود.

بارش‌های خفیف پنجشنبه به بلندی‌های منتهی به گیلان محدود بوده و در دشت اردبیل نیز بارش برف ریزه احتمال می‌رود ولی از عصر جمعه با نفوذ هرچه بیشتر مرکز این توده هوا به استان ناپایداری‌های جوی به شکل برف و باران در جلگه گرمسیر مغان و برف در دشت اردبیل و نیز جنوب این استان آغاز می‌شود.

این بارش‌ها به شکل متناوب در بعضی ساعات تا سه‌شنبه پیش رو ادامه دارند و اوج آن طی عصر یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده انتظار می‌رود.

به خاطر وزش بادهای بطور نسبی شدید و نیز برودت هوا این بارش ها به خصوص در حواشی شهرها، جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه کولاک خواهد بود.

عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود موج ناپایدار و سرد و کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در منطقه طی هفته پیش‌رو از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

 

سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان هم تصریح کرد: لغزندگی، یخبندان، رخداد مه و کاهش دید به‌خصوص در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

محمدی در خصوص رعایت نکات ایمنی در این شرایط تشریح کرد: کشاورزان از تجهیزات آبیاری تحت فشار برای پیشگیری از یخزدگی لوله‌ها و مخازن آب حفاظت نموده و با تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری و همچنین بازدید ضدیخ رادیاتور وسایل نقلیه و ماشین آلات کشاورزی از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

وی بر خودداری از ترددهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی استان، نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محورها مواصلاتی به‌ویژه در ساعات اولیه صبح برای جلوگیری از یخ زدگی تأکید کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار