کد خبر: ۷۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 09 November 2019
فرهنگ عمومی

ایسنا/اردبیل همزمان با روز فرهنگ عمومی، آئین نکوداشت پروفسور محمد برزگر جلالی چهره ماندگار استان اردبیل در مجتمع فدک این شهر برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری آئین تجلیل از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ادبی به همت شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما با هدف الگوسازی برای نسل آینده و هویت‌آفرینی برای آنها چنین آئین‌های نکوداشتی را چند سالی است برگزار می‌کنیم که خروجی آن قطعا به نفع تکریم و تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار این استان بوده است.


سیدناصر اسحاقی نظام الگوسازی را براساس آموزه‌های دینی و قرآنی مهم و مبنایی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر موفق شدیم از استاد شاهی، مرحوم عاصم، دکتر یوسف معماری، دکتر وهاب‌زاده، ذاکر اردبیلی، مرحوم حاج لطیف نباتی مقدم و ... به عنوان چهره‌های شاخص و تاثیرگذار این استان تجلیل کنیم و امروز نیز شاهد تکریم و تجلیل از چهره شاخص علمی و موفق در عرصه داروسازی پروفسور محمد برزگر جلالی هستیم.


وی گفت: این استاد در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در رشته داروسازی چهره‌ای ممتاز و جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا محسوب می‌شود که با ارائه بیش از 300 مقاله در عرصه علمی، فرهنگی و ادبی مایه فخر و شان برای دیار سبلان هستند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: به بهانه تجلیل از این شخصیت علمی جشن‌نامه‌ای با نام «سیمرغ و کیمیا» نوشته شده تا در این کتاب گوشه‌ای از جایگاه علمی و عظمت این چهره فاخر بازگو شود.


اسحاقی بیان کرد: اگر زمانی باکری‌ها در جهبه دفاع از این مرز و بوم جان فدا کرده‌اند، امروز برزگر جلالی‌ها در عرصه علمی از کیان این کشور دفاع کرده و به نوعی مایه فخر و شرف برای این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

خانواده برزگر جلالی شناسنامه هویتی اردبیل هستند


در این مراسم رئیس نظام پزشکی استان اردبیل با قدردانی از اهتمام شورای فرهنگ عمومی در سه سال اخیر و در تجلیل از چهره‌های برجسته طبابت این استان نظیر دکتر معماری، وهاب‌زاده و برزگر جلالی اظهار کرد: خانواده برزگر جلالی شناسنامه هویتی اردبیل محسوب می‌شوند.


منصور جعفری نمین افزود: این خانواده چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در ارائه خدمات پزشکی و درمانی سرآمد این استان بوده‌اند.

حضور افتخاری دکتر برزگر جلالی در دانشکده داروسازی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز تجلیل از مفاخر علمی و پزشکی استان را حرکتی مناسب برای ارائه الگوی شایسته برای نسل جوان و دانشجویان کنونی اعلام کرد و گفت: در مکتب اسلام به علم و عالم ارج و قرب خاص قایل هستند و بر همین مبنا شورای فرهنگ عمومی استان سال‌هاست که در ارج نهادن به خردورزی و دانایی این حرکت فاخر را آغاز کرده است.


قدرت اخوان اکبری ادامه داد: پروفسور برزگر جلالی جزو یک درصد دانشمندان پراستناد محسوب می‌شود و در رشته داروسازی جزو 25 چهره فاخر ایران در سطح ملی و جهانی شناخته شده است.


وی گفت: برزگر جلالی با ارائه 200 مقاله برای چاپ در مجلات معتبر دنیا، همراهی در تهیه 200 پایان نامه، ارائه 250 مقاله در همایش‌ها و چاپ و انتشار 20 کتاب جزء چهره‌های ممتاز علمی به شمار می‌رود که در کنار این برجستگی در شعر و حوزه فرهنگ و هنر نیز چهره‌ای ممتاز است.


اخوان اکبری از نامگذاری آزمایشگاه مایعات دانشکده داروسازی استان اردبیل به نام دکتر برزگر جلالی خبر داد و بیان کرد: از امروز پروفسور برزگر جلالی استاد افتخاری دانشکده داروسازی اردبیل محسوب می‌شود و ما به صورت مستمر در خدمت وی خواهیم بود.


در این مراسم از طرف بنیاد ملی نخبگان لوح ارج‌نامه به استاد پروفسور محمد برزگر جلالی از طرف معاون علمی رئیس جمهور اهدا و متن این لوح توسط نماینده بنیاد ملی نخبگان قرائت شد.


در این مراسم همچنین به نمایندگی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشاور رئیس این دانشگاه ضمن قرائت پیام دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی به ویژگی‌ها و خصایل نیکوی این استاد در 40 سال عهده‌داری کرسی استادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد.


در پایان این مراسم نهادها، دستگاه‌ها و مرکز علمی و دانشگاهی با اهدای لوح سپاس و هدایایی از این چهره علمی تجلیل و به صورت نمادین از تمبر و کتاب جشن‌نامه پروفسور محمد برزگر جلالی با نام «سیمرغ و کیمیا» رونمایی شد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار