علایی:دلیل سبز شدن ارس دمای هوا است
لازم است دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به جای این که از دستگاههای غیرتخصصی، سخنگو اختیار کند، راساً اطلاعیه رسمی منتشر کرده و مردم را از نگرانی برهاند.
کد خبر: ۷۹۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 04 November 2019

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال انتشار گزارشی از آلودگی شیمیایی رودخانه ارس، علی علایی فرماندار پارساباد مغان در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، با شایعه خواندن و تکذیب آلودگی رودخانه مدعی شد که پس از بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هیچ‌گونه آلودگی در این رودخانه مشاهده نشده است!

 در این باره بخوانید
این تحفه «سبز» پیام صلح نیست، ارمغان سرطان است!

وی با بیان این که مردم نگران آلودگی این رودخانه نباشند، درباره تغییر رنگ آب این رودخانه اظهارنظر عجیبی کرده و گفت: دلیل تغییر رنگ این رودخانه ناشی از کم شدن آب و پایین آمدن دمای هوا بوده است.

فرماندار پارس‌آباد مغان بیان کرد: وارد شدن پساب ارمنستان به این رودخانه از سال های قبل مطرح شده و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که ورود پساب به این رودخانه صحت ندارد.

به گزارش تابناک اردبیل، صرفنظر از درج تصویر آرشیوی و غیرواقعی از رودخانه ارس در مصاحبه یادشده، این پرسش مطرح است که استدلال کم شدن آب و پایین آمدن دمای هوا که از سوی فرماندار پارساباد مغان به عنوان عامل و منشاء تغییر رنگ رودخانه عنوان شده، نقل قول نظرات کارشناسی مراجع ذیصلاح است یا این که آقای علایی راساً و به ابتنای تخصص خود( رشته مدیریت بازرگانی) این موضوع را کشف کرده است!؟

مردم سئوال می کنند اگر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در باره موضوع یادشده به نتایجی دست یافته، چرا خودش راساً اطلاع رسانی نمی کند و آقای فرماندار از جانب این دانشگاه سخن می گوید؟

بی تردید افکار عمومی درباره موضوعاتی از این دست که سلامت آنان را به مخاطره می اندازد، غالباً به اطلاعیه های رسمی دستگاههای ذیربط و تخصصی اعتماد می کنند و چه بسا لازم است دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به جای این که از دستگاههای غیرتخصصی برای این مورد بخصوص سخنگو اختیار کند، با انتشار اطلاعیه رسمی به مردم اطمینان دهد و آنان را از دل نگرانی برهاند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
سرپوش گذاشتن به این موضوع دقیقا مشارکت در آن هست
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
نظرسنجی تون درموردعملکرداستاندارکاملاکذبه.بارای های فیک.
انصاف نداریدوگرنه بهنامجویکی ازبهترین استانداران اردبیله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار