شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای به مردم توصیه کرد از مصرف قارچ کوهی خودداری کنند.
کد خبر: ۷۹۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 31 October 2019

بر اساس اعلام این اداره ، مراجعه موردی برخی از شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی بدلیل مسمومیت با قارچ کوهی نشان‌دهنده بی‌توجهی مردم  به جدی گرفتن توصیه‌های مهم بهداشتی می‌باشد.

شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر تشریح کرده است: تشخیص سمی یا غیرسمی بودن قارچ کوهی در نگاه ظاهری تقریبا غیرممکن بوده و نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است و مردم باید از مصرف آنها خودداری کنند.

این اداره همچنین به مردم توصیه کرد قارچ مصرفی خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند چرا که مصرف قارچ کوهی می‌تواند عوارض شدید و حتی مرگ مصرف‌کننده را بدنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا ، مسمومیت با قارچ از شایع‌ترین مسمومیت‌هاست که در بعضی موارد منجر به مرگ می‌شود ، علائم مسمومیت با قارچ همچون سایر مسمومیت‌ها با مشکلات گوارشی مانند شکم درد، اسهال و استفراغ شدید آغاز شده و با آسیب رساندن به کبد و کلیه‌ها در مواردی منجر به مرگ می‌شود.
علائم مسمومیت با قارچ سمی از ۲۰ دقیقه تا چهار ساعت پس از خوردن مشاهده می‌شود و حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، اسهال، کاهش سطح هوشیاری، تنگی نفس، یرقان، تشنج و بی‌حالی یا ضعف از نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی است.
قارچ‌ها انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها خوراکی و برخی دیگر سمی است اما به گفته کارشناسان تشخیص آنها از روی ظاهر امکان‌پذیر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار