با هدف فرهنگسازی تفکیک زباله، سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به صورت تفکیک زباله از مبدا یا پاکزی در اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۷۸۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 05 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، با هدف فرهنگسازی تفکیک زباله، سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به صورت تفکیک زباله از مبدا یا پاکزی در اردبیل با حضور مسئولان و مدیران شهری و جمعی از جوانان فناور در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل رونمایی شد.

سامانه جمع‌آوری پسماندهای خشک در اردبیل رونمایی شد

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد اقدامات نوین در بخش مدیریت پسماند از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری هستیم که جای خوشحالی برای ما دارد.

مسعود امامی یگانه با بیان اینکه در زمینه مدیریت پسماند، دو طرح نوین و شاخص در اردبیل اجرا خواهد شد، گفت: یکی از این طرح‌ها بهره‌گیری از این اپلیکیشن جمع‌آوری و خرید پسماند یا پاکزی است که امروز با هدف فرهنگسازی برای تفکیک زباله از مبدا رونمایی شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در کنار رونمایی این نرم افزار، وسعت و گستره آن شامل کل شهرستان‌ها خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام در امر تفکیک زباله اقدامی قابل تحسین است و امیدواریم اردبیل الگویی برای سایر شهرها و استان‌ها در این خصوص باشد.

وی با اشاره به تبدیل کربن جامد از زباله‌ها به عنوان دومین طرح در امر مدیریت پسماند گفت: در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شده و طرح در حال عقد قرار داد است که این نیز حرکتی نوین در مدیریت پسماند برای نخستین بار در کشور است.

امامی یگانه افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان اردبیل این امر خوشایند نیست که چهره و فضای شهر ناپاک دیده شود و بایستی با معرفی این اپلیکیشن در فضای مجازی و رسانه به شهروندان شهری پاک و سالم داشت.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: شهروندان با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید در بازیافت زباله می‌توانند یاریگر مدیریت شهری باشند تا بتوانیم اقدامات موثر و مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

حمید لطف‌اللهیان با قدردانی از شرکت دانش بنیان اکسیون ویژه در اجرای این طرح بیان کرد: این اپلیکیشن فرصتی نوین است تا زمینه شهری زیست محور و انسان محور را برای شهروندان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح و خرید ملزومات و خوردوها ریالی از بودجه شهرداری هزینه نشده است، گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در اردبیل اجرا شده است.

لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه در هر سال بیش از 35 میلیارد تومان هزینه برای جمع‌آوری و دفن زباله هزینه می‌شود، تصریح کرد: چنانچه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا فرهنگسازی شود این هزینه صرف توسعه و عمران شهر خواهد شد.

شهردار اردبیل افزود: شهروندان اردبیلی در این روش جدید و نوآور می‌توانند بعد‌ از دانلود و نصب اپلیکیشن پاکزی از بازار به تعداد نیاز پکیج جمع‌آوری از پاکزی دریافت کرده و بعد از پر شدن از زباله های خشک، خودروهای پاکزی را خبر کنند تا ماشین حمل برای تخلیه پکیج‌ها در منزل شهروندان حضور یافته و در آخر ماهیانه به میزان پسماندهای خشک تحویل شده کارت شارژ بگیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار