رئیس دانشگاه آزاد اردبیل:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: نباید به دور دانشگاه حصار کشیده و فارغ از ارزش‌های محوری تنها به مباحث تحصیلی توجه کرد.
کد خبر: ۷۸۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 01 October 2019
نباید به دور دانشگاه حصار بکشیم/ مراکز علمی جدای از جامعه نیستند

 

به گزارش تابناک اردبیل، اسحاق رسولی در همایش روانشناسی «نفوذ در قلب‌ها» عنوان کرد: نباید به دور دانشگاه‌ها حصار کشیده و فعالیت‌های محوری را تنها محدود به امور آموزشی کرد.

وی با تعریف سه ارزش محوری برای دانشگاه‌ها، افزود: مراکز علمی با محوریت دانشجویان و اساتید باید در مسیر تعالی معنوی خود و جامعه، مسئله گرایی، تبیین و حل مشکلات و نوآوری حرکت کنند چرا که قشر فعال و نخبه جامعه با توجه به ماهیت اصلی خود از نوآوری و خلاقیت نباید فاصله گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: دانشجویان در کنار طی مراحل تحصیلی خود باید به دنبال طراحی پروژه و الگوهایی باشند که دانشگاه در دستیابی به رسالت اصلی خود در سه محور تعیین شده موفق ظاهر شود.

رسولی به نقش توسعه محوری بومی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: برای توسعه استان اردبیل با بهره گیری از ظرفیت دانشجویان محورهای گردشگری، حوزه سلامت، سیستم و بهره‌وری، تولید بذر و آی تی پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با آسیب‌های اجتماعی زیادی در حوزه خانواده، سبک زندگی، ازدواج، طلاق و آشفتگی‌های خانوادگی مواجه هستیم، افزود: بحران‌های اجتماعی باید به دست متخصصان مدیریت شوند و مواجهه با این پدیده‌ها نباید تنها بر عهده دولت باشد بلکه تشکل‌ها و دانشجویان نیز آستین‌های همت خود را بالا زده و به جنگ مشکلات بروند.

توسعه مشاوره‌های روانشناختی در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز مشاوره جامع دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در ادامه این همایش از تلاش برای معرفی این مرکز به عنوان الگوی روان درمانی و مشاوره در سطح استان خبر داد و افزود: با بهره گیری از اساتید مجرب که محدود به دانشگاه‌ خاصی نیز نیستند به دنبال توسعه محوری خدمات مشاوره دانشگاهی هستیم.

به گفته نظری افزایش مهارت‌های دانشجویان برای مقابله با بحران‌ها و آسیب‌های رایج ضروری بوده و باید برای ترویج فرهنگ سلامت از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های خاص روانشناختی مثل مشاوره تغذیه، مشاوره ورزشی، مشاوره کسب و کار و کارآفرینی، مشاوره شغلی، تحصیلی و ... در مرکز مشاوره جامع دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا این مراکز در کنار تداوم فعالیت‌های آموزشی محلی برای طی فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان و خدمات رسانی به آحاد مردم تبدیل شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار