مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان از آغاز برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 22 September 2019
آغاز برداشت برنج در پارس‌آباد مغان

 

به گزارش ایرنا، حسن نظیفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد، طوری که امسال بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس‌آباد به کشت برنج اختصاص یافته است.

او اظهار داشت: برنج در پارس‌آباد در ۲ نوبت اول و دوم و بیشتر در اراضی کناره‌های ارس موسوم به شامات کشت می شود و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس تامین و برای آبیاری که آب آنها بلااستفاده بوده و از پایاب مزارع برای برنج که تحویل آب بصورت حجمی هم نبوده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۱۰۰ تن برنج سفید برداشت و عملیات شالی‌کوبی نیز توسط پنج کارخانه شالی‌کوبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی پارس‌آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تشریح کرد: پارس‌آباد مغان از جمله شهرستان‌های استان است که سهم بسزایی در تولید بذر شلتوک و برنج سفید دارد و برنج مغان زبانزد خاص و عام شده است.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد ، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع هاشمی و طارمی است که جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور و دنیا بوده و از شهرت و جایگاهی خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد.

بخش زیادی از برنج برداشتی در شهرستان پارس‌آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد و بخش دیگری از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار