یک طلاق از هر چهار ازدواج
آمارها در استان اردبیل می‌گوید که از هر چهار ازدواج در این استان یک مورد به طلاق می‌انجامد.
کد خبر: ۷۸۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ 15 September 2019

به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس گزارشی از روند افزایش طلاق در ۲۰ سال اخیر در استان اردبیل ۴۰ درصد طلاق‌های انجام گرفته در این استان در سال اول زندگی مشترک و بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی انجام می‌شود.

همچنین بیشترین طلاق‌ها در بین خانواده هایی رخ می‌دهد که فرزندی ندارند.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با محوریت طلاق افزود: باید با تعریف افق چشم‌انداز برای کاهش این آسیب برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته و در این راستا با تقویت مراکز مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج زمینه بروز طلاق را به حداقل برسانیم.

وی افزود: تلاش برای کاهش طلاق وظیفه‌ای فرادستگاهی بوده و لازم است از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و صنفی در این خصوص بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مذهبی در استان اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی در خصوص زندگی اسلامی با هدف کاهش طلاق در استان شد.

بهنامجو اظهار کرد: برگزاری نشست‌های علمی بین اساتید و نخبگان جامعه می‌تواند گامی مهم برای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج سالم باشد.

یوسف خدادادی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم گفت‌: تحقیقات زیادی در استان در خصوص طلاق انجام گرفته و باید راهکارهای ارائه شده در خصوص بروز طلاق را از این تحقیقات استخراج و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش نرخ طلاق نیازمند راهکارهای عملیاتی هستیم، بیان کرد: آموزش پیش از ازدواج از جمله ضروریات بوده و این مهم حتی در مدارس باید مطرح شود.

معاون دادگستری استان تقویت مشاوره‌های قبل از ازدواج ، تولید برنامه های مشارکتی دستگاه‌های مرتبط از رسانه محلی و استفاده از ظرفیت بنیاد صیانت از خانواده در حین اقدام برای طلاق را از جمله اقدامات لازم در راستای کاهش این آسیب عنوان کرد.

خدادادی به سیر صعودی طلاق در استان اشاره کرد و افزود: در ۲۰ سال اخیر طلاق در استان افزایش بسیار بالایی داشته و هم‌اکنون از هر چهار ازدواج یک مورد در سال‌های اول زندگی به طلاق منجر می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار