کد خبر: ۷۷۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 14 September 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر تا ۲۵ سال آینده  برنامه‌ریزی‌ها در جهت تامین ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب برای استان اردبیل انجام نشود استان اردبیل با بحران بی‌آبی مواجه خواهد شد و به‌همین دلیل مسؤولان استان باید تأمین منابع آب شرب، صنعتی و کشاورزی استان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات اساسی استان اردبیل تامین آب شرب این استان بوده و در این ارتباط منابع مختلف در حوزه‌های متعدد اعم از ۵۰میلیون متر مکعب آب تخصیصی از قزل اوزن به استان اردبیل از دسترس استان خارج شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی ۴۰میلیارد تومان اعتبار جهت مطالعات انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل بیان کرد: انتقال آب از رود ارس به اردبیل از دیگر کارها بوده که فاز اول مطالعات آن در حال انجام است و محل بعدی تامین آب از چشمه گرگر و چشمه‌های بالا دست قزل قیه بوده که بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب از طریق رودخانه به دریای خزر ریخته شده و از دسترس استان اردبیل خارج می‌شود.

کریمی عنوان کرد: علاوه بر آن بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب حقابه استان اردبیل از رودخانه آقچای به دریای خزر سرریز می‌شود و این منبع نیز به‌عنوان یکی دیگر از محل‌های تامین آب شرب اردبیل پیش‌بینی شده و مطالعات آن در حال انجام است.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستایی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در حوزه آب‌رسانی روستایی نیز اقدامات موثری انجام یافته و  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال‌جاری و آتی با احداث ۱۵ مجتمع آب روستایی در حال انجام است و در کنار آن آب‌رسانی به شهر نمین و عنبران نیز در دستور کار قرار گرفته و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اساسی‌ترین و مهم‌ترین برنامه مجلس هم تدوین قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر فقرزدایی، تبعیض‌زدایی و فسادزدایی بوده است.

وی گفت: در طول این مدت دولت مکلف شده تا دریافتی تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارگزاران و کل ساختار کشوری را در قالب سامانه‌ای شفاف‌سازی و مشخص کند.

کریمی ادامه داد: نکته بعدی بهره‌مندی استان‌ها و مناطق کم برخوردار از بودجه عمومی کشور بوده که طی آن اعتبارات استانی اردبیل به عنوان یک منطقه کم برخوردار از ۱۴ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین تصریح کرد: پرداخت مطالبات فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق و رتبه بندی فرهنگیان نیز از دیگر مواردی بوده است که مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در کنار آن توجه به جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری کشور از دیگر موارد مهم بوده که برنامه‌های انجام یافته در طول این سه سال قابل مقایسه با برنامه ‌های قبلی نبوده است.

اختصاص ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های شریانی استان اردبیل

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای طرح هادی روستایی استان اردبیل نیز ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده و در خصوص راه‌های ارتباطی نیز در طی سال‌های گذشته ۲۳۰ کیلومتر راه‌های شریانی را به ۷۰۰ کیلومتر رسانده‌ایم و اعتبار اجرای راه‌های شریانی نیز از  ۱۵ میلیارد تومان به ۲۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار