شهردار اردبیل گفت: فرهنگسراهای شهرداری اردبیل با بیش از ۳۵ برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام محرم، میزبان بانوان عزادار حسینی خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 03 September 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان امروز در جلسه تشریح برنامه های کمیسیون امور بانوان شهرداری اردبیل تصریح کرد: بیش از ۳۵ برنامه مذهبی فرهنگی برای بانوان عزادار حسینی در فرهنگسراها در نظر گرفته شده و در ایام دهه محرم در حال برگزاری است.

 اجرای بیش از ۳۵ ویژه برنامه در ایام محرم برای بانوان

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین فلسفه عاشورا برای بانوان نیز ضروری است افزود: بانوان با مراجعه به نزدیکترین فرهنگسرای محل زندگی خود، میتوانند در این برنامه ها شرکت کنند.

لطف اللهیان عنوان کرد: نمایشگاه عکس بمناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، روایتگری محرم، مسابقه نقاشی باموضوع محرم، درس هایی از عاشورا، مداحی و قرائت زیارت عاشورا، ورکشاپ هنری با موصوع محرم و سوگواره شعر عاشورایی از جمله ویژه برنامه هایی است که در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل در حال اجرا است.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به اینکه ویژه برنامه زنان عاشورایی با هدف نقش زنان در نهضت امام حسین (ع) نیز در حال اجرا است، گفت: کارگاه آموزشی سیری از اخلاق نبوی در مکتب زندگی امام حسین(ع) نیز از دیگر برنامه هایی اجرایی در دهه محرم است.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح پاکبانان محرم برای پنجمین سال متوالی گفت: سازمانهای مردم نهاد درتمامی برنامه های فرهنگی مجموعه شهرداری اردبیل مشارکت داشته و امسال نیز آنها با اجرای این طرح فرهنگی نشان می‌دهند که طرح پاکبانان محرم، مشارکت تشکل های مردمی را در شهر ارتقا داده است و نمود بارزی از مشارکت سازمانهای مردم نهاد در مدیریت شهری است.

لطف اللهیان با اشاره به اینکه همزمان باتاسوعا و عاشورای حسینی، غرفه های فرهنگی متعددی در سطح شهر با هدف فرهنگسازی و ارایه خدمت به عزاداران حسینی با مشارکت سازمانهای مردم نهاد برپا خواهد شد، گفت: محوطه پیاده راه اسفریس بعنوان مسیر اصلی عزاداری عزاداران حسینی و شهیدگاه نیز به‌منظور برگزاری نماز ظهر عاشورا آماده سازی شده است.

شهردار اردبیل ضمن تقدیر از عموم جوانان و خادمان حسینی که بعنوان پاکبان محرم در ایام تاسوعا و عاشورا شهر را پاکساری خواهند کرد گفت: حجم ارایه خدمات در این ایام بیشتر شده و نظافت و پاکسازی شهر برعهده نیروهای شهرداری است و این حرکت این جوانان صرفا فرهنگسازی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار