تاراج محیط زیست در پوشش قانونی
منابع آگاه می گویند که تغییر در مدیریت محیط زیست استان آن هم در کمتر از 3 هفته از سفر رئیس سازمان محیط زیست به اردبیل، نشان از این دارد که...
کد خبر: ۷۷۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 03 September 2019

تابناک اردبیل- تردیدی در این نیست که رونق و توسعه در هر نقطه ای از کشور منجمله استان اردبیل مستلزم حمایت های همه جانبه از سرمایه گذاری بخش خصوصی واقعی ، رفع موانع و حذف زواید بوروکراسی اداری و کاغذبازی در دستگاههای دولتی است.

البته این مهم به منزله نادیده گرفتن مقررات، قوانین و مسئولیت های مهم دستگاههای دولتی در حفظ و حراست از حقوق عامه نبوده و نیست چرا که بخش زیادی از مفاسد در پوشش های قانونی که مصادیق آن را می توان امروز می توان در پرونده های کلان در دست رسیدگی در دستگاه قضایی شاهد بود، صورت می پذیرد.

سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و ...از جمله دستگاههایی هستند که تکالیف خطیری در حوزه مسئولیتی دارند اما در تعارض منافع، این مدیران دلسوز و پاکدست هستند که قربانی لابی ها و فشارهایی در پوشش حمایت از طرح های به اصطلاح سرمایه گذاری شده و از سر مصلحت جابجا، عزل و بازنشسته می شوند!

در سالهای اخیر صدها هکتار از بهترین اراضی ملی در دامنه های سبلان بالاخص در اطراف شهرستان های سرعین و مشکین شهر در پوشش قانونی طرح های سرمایه گذاری گردشگری به افراد و شرکتها به صورت مفت واگذار شده و همچنان این روند با توجیه ضرورت فعال کردن قابلیت های توریستی استان ادامه دارد...

اعطای مجوزهای بهره برداری معادن در وسعت دهها هکتاری در حوزه شهرستان سرعین و در محدوده اردبیل-سرعین و تغییر کاربری و قطعه قطعه کردن زمین ها، همینطور تصاحب اراضی ملی در پوشش تعاونی های مسکن ادارات و دهها مورد مشابه دیگر، امروز محیط زیست و منابع طبیعی استان اردبیل را به جولانگاه لابی های پشت پرده مبدل ساخته و هیچ گونه اعتراضی تاب مقاومت در این زمینه را ندارد.    

برخی کارشناسان، طرح توسعه 3 برابری محدوده شهر سرعین را در این راستا ارزیابی کرده و هشدار می دهند که پافشاری و اصرار بر اجرای سریع این طرح با اهداف خاص و مکمل طرح های پوششی گردشگری در محدوده موردنظر دنبال می شود!

منابع آگاه می گویند که به نظر می رسد تغییر در مدیریت محیط زیست استان اردبیل آن هم در کمتر از 3 هفته از سفر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به اردبیل، نه تنها سئوال برانگیز است بلکه نشان از این دارد که مدیرکل معزول حاضر نشده تا در برابر برخی طرح های پوششی سرمایه گذاری کوتاه بیاید و لاجرم طی هماهنگی های استانی و ملی و فشارهای پشت پرده به عنوان مانع جدی و سنگ انداز در برابر سرمایه گذاری بخش خصوصی از سر راه برداشته شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار