شهردار اردبیل با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای پروژه های سلامت‌محور گردشگری و انسان‌محور اعم از جاده سلامت، آمفی تئاتر روباز و غیره در شورابیل هزینه کرده‌ایم، گفت: با احداث سه خیابان جدید در دور دریاچه شورابیل شاهد تغییرات اساسی و جدی در زندگی شهروندان خواهیم شد.
کد خبر: ۷۷۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ 14 August 2019
هزینه کرد ۷۰ میلیاردی برای پروژه های سلامت‌محور گردشگری اردبیل 

 

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در نشست هم اندیشی با فرهیختگان و هنرمندان که در مجتمع شورابیل اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بعد از چهار سال برنامه‌ریزی و اجرای آنها در مجتمع توریستی شورابیل، فاز اول یا همان فراهم کردن زیر ساخت‌ها و ورودی‌ها به اتمام رسیده و امسال نیز در پنجمین سال فعالیت‌ها، وارد فاز دوم یا همان طراحی فضای شهری شدیم.

طراحی فضای شهری اردبیل در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، تغییرات محسوسی در برنامه های شهرداری اردبیل اعمال شده و فضاهای شهری کارکرد فرهنگی و هنری به خود گرفته‌اند، ضروری است طراحی فضای شهری در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

شهردار اردبیل بیان کرد: از آنجایی که شهر، عنصری زنده و پویا است و انتظار هر واکنش مثبتی در مقابل کنشی سازنده، معقول است پس چنانچه امروزه در شورابیل یا عالی قاپو اقدامات فرهنگی اجتماعی و عمرانی انجام داده‌ایم بالطبع با کارکرد مثبت آنها تاثیرات مناسب را خواهیم دید.

لطف‌اللهیان با دعوت از تمامی هنرمندان و فرهیختگان برای مشارکت در توسعه شهری تصریح کرد: پارک گالری به عنوان پروژه‌ای که گویای هویت و پیشینه اردبیل خواهد بود و سکانس‌های هنرهای هفتگانه در آن تعریف شده است، پس نیازمند مشارکت هنرمندان در زمینه طراحی و گرافیگ است.

شهردار اردبیل با اشاره به اجرای بیش از ۲۰ پروژه در شورابیل افزود: در چنین شرایط اقتصادی برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد تا این هزینه منجر به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و کیفیت زندگی شهروندان شود.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه اردبیل نیز جزو ۲۴۰ شهر گردشگری مجمع شهرهای گردشگری جهان شده است، گفت: این اتفاقی مبارک برای اردبیل است که برای نخستین بار جزو شهرهایی در کشور است که شهریورماه در اجلاس شهرهای گردشگری که درفنلاند برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.

وی با تاکید بر اعمال نظر فرهیختگان در مدیریت شهری افزود: شایسته است هنرمندان و فرهیختگان و صاحبنظران  کاستی‌ها و نواقصات شهری را احصا کنند و با نظرات کارشناسی و نگاه علمی یاری‌گر شهرداری اردبیل باشند.

شهردار اردبیل با موافقت با ایجاد کمیسیون، کارگروه و یا شورای سیاستگذاری هنرمندان در بدنه شهرداری اردبیل تصریح کرد: چنانچه چالشی در شهرداری‌ها وجود دارد از باب ایجاد تغییرات در فعالیت‌ها و عملکردهای شهرداری است و این تغییرات در زندگی شهروندان قابل محسوس بوده و معتقدیم این تغییرات به نفع جامعه شهری است.

 لطف‌اللهیان اظهار کرد: اقدامات عمرانی با حضور مهندسان و افراد متخصص به نحو احسن در سطح شهر اجرا می‌شود و بایستی برای ارتقای فرهنگ شهر نیز هنرمندان پای کار بیایند، چرا که اگر تمرکز بر اقدامات روزمره و عادی باشد از اهداف خود که رسیدن به شهری انسان محور با شهروندان توسعه یافته است، دور مانده و این اهداف تحقق نخواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار