کد خبر: ۷۷۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 01 September 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید‌محمد غریبانی در آیین رونمایی از وب سایت رسمی انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل که در سازمان نظام پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به همت دستگاه‌های مربوطه در حال فراهم سازی شرایط برداشت کلیه از بیمار مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص بومی هستیم. 

وی افزود: در چند سال اخیر در استان اردبیل ۱۲۳ خانواده با تصمیم ایثارگرانه رضایت داده‌اند تا از پیکر مرگ مغزی عزیزشان برداشت عضو انجام پذیرد و از آغاز سال‌جاری از تعداد ۱۰ بیمار مرگ مغزی با اعلام رضایت خانواده بیمار اهدای عضو انجام شده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل تصریح کرد: بیماران مرگ مغزی اردبیل برای برداشت عضو به تهران منتقل می‌شوند و متأسفانه در حال حاضر شرایط برداشت عضو در اردبیل وجود ندارد ولی در تلاش هستیم در آذر ماه اولین برداشت کلیه در استان توسط پزشکان اردبیلی انجام شود، البته خرداد ماه اولین برداشت نسوج از یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا(ع) وقوع پیوست.

غریبانی گفت: طبق آمار رسمی در کشورمان هر 2 ساعت یک بیمار به‌خاطر تأمین نشدن عضو جان خود را از دست می‌دهد و سالانه 8 هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که فقط یک هزار نفر اهدای عضو می‌کنند.

وی با اشاره به روند چشمگیر رو به رشد رضایت دهی برای اهدای عضو در استان تشریح کرد: با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته از طریق رسانه‌های رسمی، فضای مجازی و گفت‌وگو رو در رو با مردم کارهای مثبت بسیاری صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل افزود: شهرستان پارس‌آباد در این زمینه در استان سرآمد است و در حال حاضر در صورت وقوع مرگ مغزی در شهرستان پارس‌آباد خانواده بیمار با اشتیاق به این امر خیر و خداپسندانه رضایت می‌دهند.

غریبانی بیان داشت: بیش از ۳۰ هزار نفر در  انتظار دریافت عضو هستند که میانگین دریافت رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی در کشورمان ۷۲ساعت است.

وی گفت: در استان اردبیل ۵۲۳ بیمار دیالیزی وجود دارد که همگی نیازمند و در انتظار کلیه هستند و هزینه سالانه هر بیمار دیالیزی در کشور به مبلغ ۵۰۰میلیون تومان می‌رسد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
درود بر برادران غریبانی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار