‍ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ارتقاء جایگاه پزشکی و افزایش اعتماد عمومی نسبت به پزشکان در کنار آنها هستیم وبا برگزاری دوره های آموزشی متعدد شرایط ارتقای علمی و مهارتی را برای آنها فراهم می سازیم.
کد خبر: ۷۷۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 22 August 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،طاهره چنگیز در ارتباط با فرارسیدن روز پزشک در این خصوص که بهترین اقدامی که می توان برای تجلیل و گرامیداشت مقام وشان پزشک انجام داد، چیست، اظهار داشت: بهترین اقدام همراهی کردن پزشکان برای تامین سلامتی مردم است که عالیترین هدف جامعه پزشکی است.
وی با بیان اینکه پزشکان عمرشان را وقف ارائه خدمات برای ارتقا سطح سلامت مردم و کاهش آلام جامعه می کنند و انتظار همراهی سازمان ها و نهادها را با جامعه پزشکی دارند، ادامه داد: اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و پزشکان شرط اصلی این همراهی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مخدوش کردن این اعتماد به ضرر سلامت مردم است و از بین رفتن اعتماد مردم به پزشکان سبب مختل شدن پذیرش درمان میشود، تصریح کرد: در هر قشر و گروهی شاهد افرادی هستیم که شاید امانت دار خوبی برای مسئولیتی که به آنها واگذار شده نباشند و از عملکرد این دست از پزشکان رنج ببریم اما اینکه تصویر این پزشکان بارز شود و چهره پزشکان خطاکار را به عنوان چهره غالب جامعه پزشکی ترویج دهیم نهایتا منجر به آسیب بیشتر به سلامت مردم خواهد شد.
وی با اشاره به تقلیل دادن ارزش خدمات پزشکی به درآمد مالی، و مقایسه کردن درآمد پزشکان با درآمد اقشار دیگر در جامعه ادامه داد: اصل منطقی بودن درآمدها و رعایت عدالت را همه می پذیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمرکز روی درآمد قشر خاصی مثل پزشکان و مقایسه آنها با دیگر اقشار به نوعی بی انصافی است و شاید جهت دار کردن مداخلات هست.
وی ادامه داد: جایگاه پزشکان را در کشور با دیگر کشورها را مقایسه علمی نکردم اما پزشکان در همه جای دنیا از یک حرمت و قداست زیادی برخوردارند و این امر را بیشتر در کشورهایی که روابط انسانی در بین افراد جامعه هنوز حکم فرماست شاهدیم.
دکتر چنگیز در این ارتباط که شاهد یک برهم زدن توازن در بین رشته های مختلف پزشکی هستیم ، گفت: جامعه به سمت تخصصی گرایی رفته و این تمایل را هم از سوی مردم و هم از سوی جامعه پزشکان عمومی شاهدیم، شاید به این علت که شرایط کار برای متخصصین بیشتر فراهم است.
وی با اشاره به اینکه امروزه به طبع میزان درآمد برخی متخصصین بیش از اغلب پزشکان عمومی است، گفت: با توجه به طول تحصیل کمتر، برخی از رشته های پزشکی سریعتر به مرحله اشتغال می رسد و در برخی رشته ها میزان زمان تحصیل و انتظار برای اینکه فرد به طور کامل وارد بازار کار شود، بیشتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: همواره یکسری از رشته ها در صدر جدول انتخابها بوده است که دو فاکتور درآمدزایی بالا ورسیدن به بازار کار سریعتر در انتخاب این دست رشته ها سهیم بوده است هر چند برخی از رشته ها را شاهدیم که علی رغم درآمد بالا به خاطر ریسک بیشتر استقبال کمتری از آنها می شود. وی گفت: اگر جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت تقویت شود و پزشکان عمومی و خانواده شرایط شغلی مناسبی داشته باشند، تمایل به ادامه تحصیل در دوره های تخصصی کمتر خواهد شد.
دکتر چنگیز بیان داشت: تنها راهکار رهایی از چالش تخصص گرایی، تحقق پزشکی خانواده در تمامی شهرها و روستاها، توام با استقرار نظام ارجاع است زیرا که در حال حاضر بسیاری از مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص غیر ضروری است و در این موارد یک پزشک عمومی هم می تواند از عهده تشخیص و درمان بیمار برآید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار