رحمانی فضلی: لزومی به سفر مکرر استانداران به تهران نیست
باید منتظر ماند و دید که ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در گزارش سفر کاری خود، چگونه این پیام را به استاندار اردبیل منتقل خواهد کرد!
کد خبر: ۷۷۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 19 August 2019

تابناک اردبیل- از زمان ابلاغ دستورالعمل جدید تکلیف و نحوه احراز سکونت  شهرداران در محل خدمت خود به استانداران سراسر کشور از تیرماه جاری، گفته می شود شهردار سرعین و عنبران در اجرای همین دستورالعمل از مسئولیت خود برکنار شدند.

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ضرب الاجل یک ماهه برای استقرار شهرداران در محل خدمت خود گفته بود: شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند.

او گفته بود: در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند طبق تبصره ۴ ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧٥ و با اصلاحات بعدی آن می توانند ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

با این وجود این پرسش مطرح است که چرا با وجود دستورهای صریح رئیس جمهور بر ممنوعیت تصدی هر گونه مسئولیت توسط مدیران پروازی، همچنان بخشی از مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکتهای دولتی، استانداران، فرمانداران و ...در محل خدمت خود استقرار ندارند؟

عبدالرضا رحمانی فضلی تیرماه جاری در جریان دفاع از سئوال نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل عدم استقرار اغلب مدیران این شهرستان در محل خدمت خود گفت: آئین نامه و دستورالعمل در این خصوص وجود دارد اما تکالیف قانونی در مورد سکونت بخشداران، فرمانداران، استانداران و معاونان آنها در شهرستان وجود ندارد!

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شهریورماه سال 96 در جلسه هیات دولت به بهانه انتخاب تعدادی از استانداران تاکید کرد:«استاندار و خانواده وی بایستی در محل مأموریت خود به طور کامل و با همه وجود برای خدمتگزاری مستقر شود».

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم در آن مقطع در بازگویی این سخن گفت: «رئیس‌جمهور تاکید کرده‌اند خانواده استانداران نیز به همراه استاندار به آن استان بروند، چرا که ما استاندار پروازی نمی‌خواهیم و استاندار پروازی نمی‌تواند به‌درستی خدمت کند».

وزیر کشور در نشست یکشنبه 27 مرداد جاری هم‌اندیشی معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها که گویی از سفرها و حضور مکرر تعدادی از استانداران در محل دفتر کارشان در ساختمان وزارت کشور به شدت گلایه مند بود، گفت: لازم نیست استانداران برای پیگیری مشکلات استان، دو سه روز در هفته در تهران باشند در حالی که مدیران کل استانداری‌ها باید مشکلات را دنبال کنند.

در این باره باره بخوانید
چرا استاندار اردبیل دستور رئیس جمهور را اجرا نکرد!

هر چند این سخنان وزیر کشور در خصوص استانداران پروازی که البته رحمانی فضلی ترجیح داد با تعابیر دیگری از این پدیده یاد کند، علنی مطرح شد اما باید منتظر ماند و دید که ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در گزارش سفر کاری خود، چگونه این پیام را به استاندار اردبیل منتقل خواهد کرد!

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار