تابناک اردبیل گزارش می دهد
گمان می رود پرونده بدهی کلان مالک مجتمع صنعتی گوشت اردبیل برای رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شده است.
کد خبر: ۷۷۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 15 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، پرونده بدهی کلان پوری حسینی، مالک مجتمع صنعتی گوشت اردبیل بابت تصاحب این شرکت از سال 85 تاکنون و عدم تمکین او به پرداخت بدهی، ماهها پیش و در بحبوحه واگذاری های سئوال برانگیز-بخوانید مفت فروشی- شرکت کشت و صنعت مغان و ماجرای درگیری ها در کشت و صنعت هفت تپه در صدر اخبار قرار داشت.

به طوری که دادستان وقت اردبیل، پوری حسینی را به خاطر این پرونده به اردبیل احضار و اعلام کرد که مالک و سهامدار اصلی مجتمع صنعتی گوشت اردبیل مکلف به پرداخت بالغ بر 200 میلیارد ریال به بانک ملی بابت دیون معوق خود است.

با وجود این که این پرونده در صدر پیگیریهای مسئولان قضایی استان اردبیل قرار داشت اما به یکباره و از چندی پیش تاکنون برغم مطالبات عمومی درباره سرنوشت پرونده هیچ سخنی به میان نیامده و این مسئله موجب نگرانی افکار عمومی، منتقدین و رسانه ها شده است.

در این باره بخوانید

آقای عتباتی؛ درباره پرونده گوشت اردبیل به مردم گزارش دهید

اما ماجرای عزل و بازداشت غیرمنتظره و البته موردانتظار رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و انتشار اخباری درباره جمع آوری همه پرونده های پوری حسینی و اختصاص یک شعبه و بازپرس ویژه در دادسرای کارکنان دولت به دستور دادستان تهران این گمانه را تقویت می کند که گویی پرونده اتهامات مالک مجتمع صنعتی گوشت اردبیل نیابتی در تهران در تحقیقات است و دلیل سکوت چندماه اخیر مسئولان قضایی استان درباره این پرونده ناشی از این موضوع بوده باشد!

انتظار می رود با جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی و با توجه به شرایط خاص قیمت گذاری و عدم تمکین سهامدار اصلی از پرداخت بدهی خود در افزون بر یک دهه از زمان تصاحب منجر به خلع ید مالک این شرکت و احقاق خود دولت و عامه شود.

پوری حسینی، رییس سابق سازمان خصوصی سازی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی چهارشنبه 23 مردادماه جاری و پس از عزل از مسئولیت خود توسط شعبه نهم بازپرسی  دادسرای ویژه کارکنان دولت تهران بازداشت شد.

در این باره بیشتر بدانید

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
علاوه برجبران بدهی اقای پوری حسینی به مجتمع گوشت بایداین مجتمع ازایشان خلع یدشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار