در پی بازداشت رئیس سابق سامان خصوصی سازی
رییس سابق سازمان خصوصی سازی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی بازداشت شد.
کد خبر: ۷۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 15 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی چهارشنبه به محض برکناری از سمت خود به سازمان بازرسی کل کشور احضار و از سوی دستگاه قضایی کشور بازداشت شد.

سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۲۵ بهمن سال گذشته در اراک با اشاره به تخلفات انجام شده در واگذار‌های انجام شده به بخش خصوصی اظهار داشت: اداره کل ویژه سازمان بازرسی در زمینه خصوصی‌سازی ورود پیدا کرده و پرونده‌های سنگینی هم تشکیل داده‌ایم.

وی گفته بود برای مثال در رابطه با شرکت کشت و صنعت مغان هم پرونده‌ای تشکیل شد، دشت مغان ۲۷ هزار هکتار است، قانون مشخص کرده باید واگذاری به افراد دارای اهلیت و سابقه فعالیت درزمینه مرتبط و دارای مناعت مالی در آن زمینه باشند، فردی که این دشت به آن واگذار شد در زمان واگذاری یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود.

گزارش ها حاکیست که رییس سازمان خصوصی سازی  به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی توسط شعبه نهم بازپرسی  دادسرای ویژه کارکنان دولت تهران بازداشت شده است.

همچنین گزارش می رسد که با دستور دادستان تهران تمام پرونده های پوری حسینی جمع آوری و با اختصاص بازپرس ویژه در ظرف دو ماه اخیر تحقیقات بر روی این پرونده ها انجام شد که در نهایت، کار به برکناری و بازداشت وی کشیده شد.

به گزارش تابناک اردبیل با توجه به اتهام تضییع گسترده اموال عمومی و دولتی توسط پوری حسینی در زمان تصدی ریاست سازمان خصوصی سازی و واگذاری بنگاههای بزرگ اقتصادی به افراد فاقد اهلیت و با قیمت های بسیار پایین منجمله شرکت کشت و صنعت مغان، ماشین سازی تبریز،پالایشگاه کرمانشاه، نیشکر هفت تپه و ...باید منتظر ابطال واگذاریهای مسئله دار بالاخص کشت و صنعت مغان در آینده نزدیک و با رای دادگاه شد.

در این باره بیشتر بخوانید
آقای عتباتی؛ درباره پرونده گوشت اردبیل به مردم گزارش دهید

ضمن این که پوری حسینی به دلیل بدهی کلان 20 میلیاردتومانی از بابت خرید مجتمع صنعتی گوشت اردبیل که در سال 85 این معامله انجام پذیرفته و از آن زمان تاکنون برای پرداخت بدهی خود تمکین نمیکند، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل تحت تعقیب و پیگیرد قانونی است.

او چند ماه پیش توسط دادستان وقت اردبیل احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. 

در این باره بخوانید

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
مجتمع صنعتی گوشت اردبیل روهم ازیادنبرید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار