تغییرات دامنه دار در دادگستری استان اردبیل
رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با قدردانی از مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، محبوب باقریان را به عنوان مدیر جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۷۷۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 11 August 2019

 به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، کسب رضایت‎مندی و جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی را مهمترین و بنیادی‎ترین اصل در قوه‎قضائیه عنوان کرد و افزود: قوه‎قضائیه بیشترین حجم مراجعه‎کنندگان مردمی در بین دستگاه‎ها و نهادها دارا می‎باشد، لیکن کسب رضایت‎مندی این حجم از مراجعه‎کنندگان و تحصیل رضایت آنان جز در سایه همکاری، تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‎های اجرایی محقق نمی‎شود.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه مبارزه با ساختار فسادزایی در کشور، مبارزه با کار چاق‎کن‎ها و دلال‎ها و احیاء حقوق عامه را از اهم برنامه‎ها و اولویت‎های مدیریتی در قوه‎قضائیه عنوان نمود و گفت:در بحث مبارزه با کارچاق‎کن‎ها و دلال‎ها اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و ساماندهی مطلوبی برای کنترل و نظارت برای مقابله با این افراد صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مسلماً باورهای مردم درباره آرمان و اهداف مقدس انقلاب اسلامی هیچگونه تغییری نکرده است و بصیرت انقلابی مردم در موضوعات مختلف همچون سال‎های اول انقلاب است، لیکن مسئولین، کارگزاران و دست‎اندرکاران نظام تلاش کنند تا اعتماد و اعتقاد به آرمان‎های نظام روز به روز در بین مردم تقویت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف حفاظت و اطلاعات اشاره کرده و مهمترین رسالت و وظیفه حفاظت و اطلاعات را ایجاد امید، نشاط و ظرفیت‎سازی توأم با تدبیر، مهربانی و اقتدار به منظور ایجاد زمینه برای خدمت‎رسانی مطلوب به مردم ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت است لیکن در برخورد با فساد برخوردها بسیار سخت و قاطع می‎باشد.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه وضعیت تشکیلات قضایی استان را بر اساس بازرسی‎های صورت گرفته مطلوب ارزیابی نمود و افزود: امید است با اتکاء به تخصص و تعهد نیروهای مدیریتی جوان دستگاه قضایی استان اردبیل شاهد پیشرفت و تحول عظیم در استان باشیم.

 نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه‎ است

عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم با تبریک روز عرفه و با قدردانی ازمدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، وظایف و رسالت مجموعه حفاظتی تشکیلات قضایی را خطیر دانسته، ابراز امیداوری کرد در مدیریت جدید شاهد پویایی، تحرک و نقش آفرینی روزافزون این مجموعه به منظور ارتقاء خدمت‎رسانی مطلوب به مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیروی انسانی اصیل و با ایمان را اصلی ترین سرمایه کشور دانستند، نیروی انسانی را اصلی ترین سرمایه‎های اجتماعی قوه‎قضائیه دانست که می‎توانند با اعتمادسازی در بین مردم نقش بسیار ارزشمندی در جلب رضایت‎مندی مردم ایفاء نمایند لیکن سالم‎سازی و صیانت از این سرمایه‎های ارزشمند، یکی از مهمترین وظایف سازمان حفاظت و اطلاعات است که مدیران آن باید به آن همت گمارند.

مبارزه با فساد در تمامی زمینه ها، ارتقاء سلامت اداری مجموعه‎ها، تقویت روحیه فسادستیزی و بازدید از حوزه‎های قضایی به منظور تقویت برنامه‎های صیانتی، از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان در این مراسم بود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مزار شهداء، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه زندان های استان، برگزاری جلسات تخصصی با قضات و برگزاری جلسه با مدیران حفاظتی تشکیلات قضایی استان از دیگر برنامه‎های حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‎قضائیه در سفر یک روزه به استان اردبیل بود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/5/20/518118_351.jpg

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، در این مراسم با قدردانی از محمد رضایی مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، محبوب باقریان به عنوان مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل معرفی و مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اهم برنامه‎ها و اولویت کاری خود را تشریح کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسم های تودیع و معارفه رسم بر این است که مسئول سابق عملکرد خود را تشریح و مسئول جدید به واسطه مسئولیتی که عهده دار می شود، برنامه های خود را اعلام کند.

در متن گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل از مراسم تودیع و معارفه، هیچ گونه اشاره ای به گزارش عملکرد مدیرسابق حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان نشده و مشخص نیست که آیا محمد رضایی پیشاپیش از مقام خود استعفا کرده و در مراسم تودیع خود حضور نداشته و یا این که در صورت حضور در مراسم، دلیل دیگری برای فقدان ارائه عملکرد یا درج نشدن گزارش عملکرد او در این گزارش وجود دارد!؟

ناگفته پیداست که مسئولیت در اسلام، امانت الهی است و هیچ کس اجازه ندارد به هنگام سلب مسئولیت یا تحویل داوطلبانه آن به شخص دیگر، از ارائه گزارش عملکرد و کارنامه خود به مردم کوتاهی یا خودداری ورزد.  

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار