عضو هیئت تحقیق و تفحص از کشت و صنعت:
معارضات موجود در خصوص اراضی کشت و صنعت مغان باید قبل از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی مرتفع می‌شد که متاسفانه انجام نیافته و اکنون با چالش جدی مواجه است.
کد خبر: ۷۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 08 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی باید به صورت کاملاً قانونی انجام گیرد و در خصوص نحوه واگذاری این شرکت نیز دو موضوع مورد توجه مسؤولان و نمایندگان استانی بوده که یکی از آن‌ها اهلیت فرد خریدار و دیگری قیمت‌گذاری این شرکت بوده که مزایده اول به دلیل عدم اهلیت فرد خریدار فسخ شد.

وی افزود: با توجه به بحث جدی بر روی نحوه قیمت‌گذاری این شرکت، کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی تشکیل یافته و بررسی های جدی بر روی این موضوع با جمع آوری مدارک موجود انجام می‌گیرد و در طی ماه‌های آتی نتیجه نهایی این تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از نحوه قیمت‌گذاری و واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: معارضات موجود در خصوص اراضی کشت و صنعت مغان باید قبل از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی مرتفع می‌شد که متاسفانه این موضوع انجام نیافته و هم‌اکنون با چالش مواجه است و امیدواریم با تلاش مسؤولان این مشکل نیز برطرف شود.

بدری همچنین به ایسنا گفت: در مورد کشت و صنعت مغان بیان کرد: ما هم به قیمت و هم اهلیت این واگذاری ایراداتی را متذکر شدیم و با کنار رفتن خریدار اول معتقدیم در مجموع به قیمت واقعی کشت و صنعت فروخته نشده و در این زمینه گروه تحقیق و تفحص شکل گرفته و کارها را به شکل قانونی پیگیری می‌کند.

راه آهن اردبیل میانه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: در راستای توجه جدی به حوزه زیرساخت‌های عمرانی موجود در استان و توسعه استان از این لحاظ یکی از پروژه‌های مهم استان اردبیل خط ریلی استان اردبیل و راه‌آهن اردبیل میانه بود که در حالیکه این پروژه تا سال ۹۴ به عنوان یک پروژه راکد بود با تخصیص اعتبارات مناسب و افزایش ۶۰ برابری اعتبارات در طول سه سال گذشته به یک کارگاه فعال عمرانی تبدیل شده و تمامی قطعات این پروژه با سرعت مناسب در حال پیگیری است.

بدری ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار برای ان پروژه از طریق فاینانس داخلی به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان انتظار می‌رود که این پروژه مهم برای استان اردبیل نهایت تا اتمام دوره دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و اتصال خط ریلی به شمال استان اردبیل نیز باعث توسعه بیش از پیش استان خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل به عنوان یکی از طرح‌های مهم توسعه‌ای استان که در مجلس نهم به صورت نیمه تمام رها شده بود با پیگیری‌های انجام یافته در مجلس دهم به تصویب رسید و امیدواریم با رفع نواقص موجود و پس از تأیید شورای نگهبان نیز شاهد عملیاتی شدن این طرح در استان اردبیل باشیم.

افزایش اعتبارات توسعه بزرگراهی استان اردبیل

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌گیرد، یکی دیگر از طرح‌های مهم استان بحث توسعه بزرگراه‌ها و جاده‌های استان اردبیل است و در این راستا ردیف ملی بزرگراه‌های استان چند برابر شده است و ردیف بودجه برای جاده‌های نیر-سراب، اردبیل-سرچم و نمین به آستار جذب شده است.

وی ادامه داد: توسعه فرودگاه اردبیل به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های استان اردبیل در دستور کار بوده و در سه سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این فرودگاه جذب و هزینه شده است و در خصوص مشکلات پروازی در فرودگاه نیز پیگیری‌های لازم انجام یافته و در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در راستای رفع مشکلات شبکه فاضلاب اردبیل مقرر شد ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک برای فاضلاب اردبیل و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای فاضلاب نمین اختصاص یابد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار