کد خبر: ۷۶۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 07 August 2019

به گزارش تابناک، اردبیل این روزها به عنوان تنها استان در کشورمان هست که دمای هوای آن دست کم ۱۰ درجه سانتیگراد از خنک ترین منطقه ایران پایین تر است.

نفوذ جریان هوای پرفشار عرض های بالاتر علاوه بر این نقاط سبب کاهش محسوس دمای هوای شهرستانهای واقع در جلگه گرمسیر مغان در شمال و نیز منطقه فیروزآباد در جنوب این استان شده است

هوای ابری و مه آلود ، جلوه های زیبایی از فصل پاییز را در سطح گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل به تماشا گذاشته و باعث شگفتی و شادمانی مسافران تابستانی در این شهر شده است.

در مناطق سیاحتی و کوهپایه‌ای استان اردبیل هوا به اندازه ای سرد شده که اهالی روستاها و نیز مسافران را به استفاده از پوشاک ضخیم وادار کند.

هواشناسی از ادامه هوای خنک تا اوایل هفته آینده در تمام نقاط استان اردبیل خبر داده که در بعضی نقاط و به خصوص در کوهپایه ها و در بلندی های منتهی به استان گیلان با رگبار و احتمال رعد و برق موقت و در دشت اردبیل با باران ریزه همراه خواهد بود.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریان ها و توده های مختلف از هوای بسیار متغیر برخوردار است. خنکی هوای این استان و به خصوص در شهرستان های اردبیل ؛ نیر ؛ نمین ؛ سرعین و مشگین شهر در تابستانها منحصر به فرد است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار