رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مهاجرت نخبگان علمی از این استان روند بحرانی نداشته و پدیده‌ای به نام فرار نخبگان نداریم
کد خبر: ۷۶۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 06 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حبیبی اظهار داشت: ممکن است برخی نخبگان مهاجرت داشته باشند اما این وضعیت غیرعادی نیست و آمارهایی که وضعیت غیرعادی را بیان کند به دست ما نرسیده است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان چند طرح در دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها اولویت در جذب هیئت علمی بومی است که به مراتب بیشتر از هیئت علمی غیربومی ماندگاری داشته و می‌تواند خدمات آموزشی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در دانشگاه‌های مناسبی تحصیل کرده‌اند در افزایش هیئت علمی و پژوهشی در اولویت جذب قرار گرفته‌اند.

حبیبی افزود: حمایت دوم از نخبگان از فارغ التحصیلان دکتری است که تا زمان اشتغال دوره پسادکتری برای آن ها تدارک دیده شده و حقوق پایه نیز دریافت می‌کنند که در وضعیت فعلی 20 نفر تحت پوشش دانشگاه هستند.

وی تصریح کرد: در جذب نخبگان و استعدادهای درخشان تمهیداتی اندیشیده شده تا برترین‌های کنکو جذب دانشگاه شوند که از جمله حمایت مالی ماهیانه از دو تا 5 میلیون ریال و ارائه خوابگاه رایگان و تسهیلات است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به تقویت امکانات سخت افزاری دانشگاه، توسعه رشته‌ها و افزایش تعداد رشته های دکتری و کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: افزایش رشته‌ها خود زمینه‌ساز جذب هیئت علمی است که چنان که ذکر آن رفت با اولویت جذب فارغ التحصیلان بومی انجام می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه در مهر ماه امسال تعداد دانشجویان این دانشگاه به 11 هزار نفر خواهد رسید، اظهار کرد: ایجاد سه مرکز تحقیقی و پژوهشکده، افزایش هسته‌های فن آور و فعال‌سازی کرسی‌های نفد و نوآوری با هدف توسعه برنامه‌های علمی انجام شده است.

وی به اجرای 13 هزار و 500 متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه بعد از 11 سال وقفه، احداث دانشکده علوم اجتماعی و احداث فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار