بلورساز:ذیحسابان از پرداخت برخی اسناد پرهیز کنند
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برخی دستگاههای اجرایی استان مستقیماً آگهی‌های خود را به نشریات می دهند و این خلاف قانون است.
کد خبر: ۷۶۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 06 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، توحید بلورساز در نشست با مسئولان با هدف رفع مشکلات جامعه رسانه استان اردبیل اظهار داشت: اکثر دستگاههای اجرایی به سمت قانونمند کردن بحث آگهی سوق پیدا کرده‌اند ولی هنوز هستند اداراتی که مستقیما آگهی‌های خود را به نشریات می دهند و این خلاف قانون است.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها با کوچک کردن متن آگهی و زدن آدرس سایت در روزنامه, مبلغ آگهی را پایین می‌آورند که این خلاف قانون است و باید عین آگهی در روزنامه چاپ شود.

 

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: از ذیحسابان محترم درخواست می‌کنیم از پرداخت اسناد فاقد برگه قیمت گذاری یا برگه تسویه حساب پیمانکاران با رسانه‌ها, خودداری کنند.

روابط کاری بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظام‌مند باشد

مدیرکل روابط عمومی استانداری اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: روابط کاری بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید نظام‌مند باشد

غاربی افزود: سعی می‌کنیم با طرح مشکلات ما بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی, زمینه مناسبی برای انجام وظایف طرفین ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و ذیحسابان درخواست می‌کنیم زمینه پرداخت مطالبات چندین ماهه جامعه رسانه را در آستانه روز خبرنگار ایجاد کنند چرا که در صورت عمل به قانون و آئین نامه‌ها, دیگر شاهد آشفتگی در بحث آگهی‌ها و رپرتاژها نخواهیم بود.

غاربی تصریح کرد: ذیحسابان حلقه اصلی این ارتباط هستند و درصورت مطالبه قانون از کارمندان, دیگر زمینه اقدامات فراقانونی یا بی قانونی ایجاد نخواهد شد.

برخی مطالبات همکاران در برخی ادارات بالای یکسال عمر دارد

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل نیز اظهار کرد: برخی مطالبات همکاران در برخی ادارات بالای یکسال عمر داردو مشخص نیست که برخی ادارات چرا به نفع پیمانکاران, بر سر مبلغ آگهی با همکاران ما چانه می‌زنند وقتی قانون تعرفه‌ها را مشخص کرده است.

هادی صباغی افزود: مطالبات همکاران از برخی ادارات, عمر بالای یکسال دارند و اکنون ذیحسابان به دلیل تغییر سال مالی, از پرداخت آن خودداری می‌کنند که درخواست داریم این هزینه‌ها از طریق قانونی و دیون پرداخت شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون, اعطای آگهی به ضمائم و ویژه نامه‌های نشریات محلی و سراسری خلاف است ولی هنوز شاهدیم برخی ادارات به این ضمائم آگهی می‌دهند و پول هم پرداخت می شود که این خلاف است.

به گزارش تسنیم، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: متاسفانه در برخی ادارات شاهد رانت در واگذاری آگهی‌ها هستیم و دلیل آن عدم شفافیت در توزیع آگهی است و قطعا اگر ذیحسابان در این خصوص حساس تر باشند و کار بر طبق رویه قانونی و از طریق سامانه توزیع آگهی صورت بگیرد, این رانت ها برچیده می‌شود.

وی گفت: با همکاری روابط عمومی استانداری اردبیل, به زودی جلسه مشترک و مشابه با مدیران دستگاههای اجرایی و روابط عمومی‌ها هم خواهیم داشت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار