کد خبر: ۷۶۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 05 August 2019

ظهر 11 مرداد بود که تقریبا تمام کانال ها و صفحات مجازی استان اردبیل ، مطلبی تحت عنوان "دفاع تمام قد امام جمعه اردبیل از حقوق مردم مغان " انعکاس دادند . هر چند با توجه به جایگاه نماز جمعه ، این وسعت از پردازش به یک خطبه دور از ذهن نیست ، اما ظرافت و هوشمندی در زمان و نحوه ارایه مطلب ، عامل کاتالیزگری برای برد هر چه بیشتر این خطبه بود که در اینجا لازم می دانم به ذکر چند نکته کوتاه بسنده کنم:

1- جو و فضای اجتماعی شمال استان سپاس گزار آیت الله عاملی هستند ، از این جهت که اهم دغدغه های مردم شمال استان :1-مشکلات جاده و راه های مواصلاتی 2- معارضین کشت و صنعت 3- بحث فرودگاه 4- مشکلات بیمارستان ها تذکر داده شد ، لازم است مسئولین مربوطه نیز بعد از مطالبه نماینده محترم ولی فقیه، به اقدامات عملی اهتمام ورزند تا شاهد رشد و ترقی سینوسی در منطقه باشیم . حضور قریب الوقوع ریاست محترم جمهور می تواند فرصت خوبی برای عملیاتی کردن این دغدغه ها باشد .

2-باید پذیرفت که بعضی فضاسازی های نادرست و گاها منفی در جو عمومی شمال استان موجود بود ؛ مرکز گرایی ، تبعیض ، نگاه قومیتی یا هر عنوان دیگری که قدر مسلم هیچ گاه واقعیت نداشت ، اما به هر طریق ، خطبه مذکور خط بطلانی بر تمام آن فضاهای ناصواب بود . اهالی خرد ، دانایی و کسانی که اهل آموختن باشند این خطبه را به گوش جان نیوشیدند .

3- هشتگ های "عاملی تشکر"، "نگاه پدرانه" ، "استان بدون تبعیض" و... که در برخی صفحات و گروه ها مشاهده گردید ، نشان از بلوغ سیاسی در استان بود ، مردم می توانند سره را از ناسره تشخیص دهند .

4- در طی دو هفته گذشته مشکلات استان از شمال تا جنوب در خطبه های نماز جمعه مرکز استان بیان شده است . این مهم حجتی آشکار و دلیلی مستحکم است که اردبیل را استانی بدون تبعیض و آیت الله عاملی را پدر معنوی این استان بنامیم .

5- اتحاد و وفاقی که این خطبه در سطح افکار عمومی استان ایجاد نمود نیز جالب توجه است . شمال ، جنوب و مرکز استان ، همه برای یک هدف و آن ارتقای یک استان بدون تبعیض . چقدر نیک است یاد آوری "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا "


اسماعیل آذرمی گیگلو
 
 
 انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار