فضای شورا را دوقطبی نکنید
با دو قطبی شدن فضا در شورای شهر اردبیل، به نظر می رسد انتخاب رئیس جدید پارلمان محلی وارد فاز پیچیده تری شود
کد خبر: ۷۶۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 30 July 2019

به گزارش تابناک اردبیل، انتخابات هیئت رییسه شورای شهر اردبیل در سال سوم دوره پنجم و در ششم مردادماه جاری به دلیل حاضر نشدن ۴ عضو شورای شهر و به حد نصاب نرسیدن جلسه رسمی برگزار نشده و به روز دیگر موکول شد.

رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار کرد: ما با دعوت از معاون عمرانی فرماندار قصد برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سال سوم را داشتیم که متاسفانه جهار نفر از اعضای شورای شهر حاضر نشده و به دلیل اینکه جلسه به حد نصاب نرسید، لغو شد.

شورای شهر اردبیل

انتخاب رئیس شورا تا ۱۴ مرداد باید انجام شود

علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: ما بعد از استعلام از معاونت عمرانی استانداری اردبیل خواستیم که قبل از ۱۴ مرداد ماه این انتخابات را برگزار کنیم که به دلیل حاضر نشدن چهار عضو شورای شهر این اتتخابات برگزار نشد و قرار شد در تاریخ دیگر این آن را برگزار کنیم.

وی با آرزوی موفقیت و قبولی حج مقبول برای جواد انصاری عضو شورای شهر اردبیل که عازم سفر حج تمتع است، بیان کرد: ما می خواستیم به دلیل شرایط خاص انتخابات را زودهنگام برکزار کنیم اما به دلیل حاضر نشدن تعدادی از اعضای شورای شهر این امر ممکن نشد و در حقیقت این دوستان ما قاعده بازی جوانمردانه را رعایت نکردند.

رئیس شورای شهر اردبیل چنین رفتارهایی را از اعضای شورای شهر نوعی بدعت توصیف کرد و افزود: امیدواریم حاضر نشدن چهار عضو شورای شهر دلیل قانع کننده ای داشته باشد و در آینده شاهد برگزاری انتخابات هیئت رییسه با حضور همه اعضا باشیم.

حسین افسانه هم در خصوص عدم حضور خود در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی اردبیل در گفتگو با موج اظهار داشت : انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی اردبیل باید ۱۴ مرداد ماه برگزار می‌شد که نمی‌توانیم این زمان مشخص شده را عقب‌تر بیندازیم اما می‌توانستیم آن را با تصویب اکثریت شورا در جلسه رسمی و در صحن علنی شورای اسلامی جلوتر بکشیم.

وی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی می تواند انتخابات زودرس هیئت رئیسه شورای اسلامی را طرح در جلسه رسمی به تصویب برساند افزود: انتخابات برگزار شده هیئت رئیسه شورای اسلامی در شهرستان اردبیل غیرقانونی می‌باشد چرا که در هیچ کدام از جلسه‌های رسمی شورای اسلامی اردبیل مطرح نشده و به تصویب نرسیده است.

افسانه دلیل انتخابات زودرس هیئت رئیسه شورای اسلامی اردبیل را سفر حج جواد انصاری عنوان کردو گفت: شورای شهر اردبیل متشکل از ۱۱ نفر است بنابراین با عدم حضور یک نفر نیز می‌توان انتخابات قانونی هیئت رئیسه شورای اسلامی را در زمان مقرر و تصویب شده آن برگزار کرد.

برای کسب نائب رئیسی شورای استان  اردبیل کاندیدا می‌شوم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با اشاره به قانون برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی بیان کرد: فردی که در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی نمی‌تواند بنا به دلایلی حضور پیدا کند ولی می‌تواند کاندیدای انتخابات باشد اما خود فرد به دلیل عدم حضور در انتخابات نمی تواند به خودش رای دهد ولی سایرین می‌توانند به آن رای دهند.

وی در خصوص عدم حضور خود در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی اردبیل نیز اظهار کرد: بنده به دلیل غیر قانونی بودن انتخابات در آن حضور نیافتم هم اکنون نیز آماده شرکت و حضور در انتخابات یک رئیس شورای اسلامی در ۱۴ مرداد ماه به عنوان کاندیدا برای کسب کرسی نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان اردبیل هستم.

به نوشته ایسنا، انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اردبیل در دور سوم در حالی برگزار خواهد شد که با سفر جواد انصاری به حج تمتع ۱۰ عضو شورای شهر به دو دسته ۵ نفری تقسیم شد که به نظر می رسد در انتخابات پیش رو رقابت بین علیرضا پوستی، حسین افسانه و به احتمال زیاد یعقوب عزیزاده برای کسب کرسی ریاست داغ شود و دیگر اعضا نیز تلاش می کنند تا در هیئت رئیسه سال سوم عضویت یابند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار