رشد 24 درصدی آمار کشته شدگان
۵۸ نفر در سه ماه اول سال جاری در ۳۸ فقره تصادف جاده‌ای در استان اردبیل جان باختند.
کد خبر: ۷۶۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 25 July 2019

به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به افزایش تصادفات جاده‌ای در سال گذشته گفت: در سال ۹۷ تعداد جان‌باختگان جاده‌ای استان به ۱۹۶ نفر رسید که در مقایسه با سال ۹۶ ، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

 رحمتی اظهار داشت: بیشترین تلفات جاده‌ای  در سال ۸۹ با ۲۴۰ نفر کشته در جاده‌های استان به ثبت رسیده که تا سال ۹۶ این میزان به ۱۲۴ کشته کاهش یافته است.

وی  ادامه داد: ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای بدلیل ضربه شدید به سر روی داده که ۷۵ درصد تلفات در محل فوت و ۱۷ درصد نیز در بیمارستان به ثبت رسیده است.

رحمتی از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: ۲۵ نقطه حادثه‌خیز با هدف اصلاح و جلوگیری از تصادفات جاده ای در استان اردبیل شناسایی شده که بیشتر این نقاط رفع و یا در حال مطالعه برای برطرف کردن است.

او افزود: مسیر پارس آباد – سربند بطول ۲۵ کیلومتر و سربند - مشگین شهر از جمله نقاط حادثه‌خیز استان است که برای رفع نقاط حادثه‌خیز این مسیر تلاش می‌شود.

رحمتی بیان کرد: در این مسیر میانگین سرعت رانندگان ۸۵ تا ۸۷ کیلومتر ثبت شده و بدلیل سبقت غیرمجاز عمده تصادفات در نوبت عصر و شب اتفاق می‌افتد.

وی راهکار اصلی جلوگیری از تصادفات در این مسیر را چهار خطه کردن مسیر ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۶۵ درصد علت تصادفات در استان انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده به طوری که در جاده‌های شمالی استان اردبیل تردد ماشین‌آلات کشاورزی و خودروهای سنگین زمینه وقوع تصادفات را در سبقت‌های غیرمجاز بوجود آورده است.

رحمتی از راه‌اندازی  راه‌اندازی استودیوی خبری در اطلاع‌رسانی سریع از وضعیت جاده‌های استان بویژه در ایام پرترافیک خبر داد و گفت: این استان جزو استان‌های اول کشور است که توانست این استودیو را با تجهیزات مناسب راه‌اندازی کند.

وی گسترش گشت‌های نامحسوس کنترل پلیس را ضروری دانست و افزود: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۲ ماه باقیمانده از فصل تابستان گشت‌های کنترلی افزایش یافته تا میزان تصادفات جاده‌ای کاهش یابد .

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
خدارا شکر
ماهم تو یه چیز رشد مثبت داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
جاده های پارس آباد واقعا نامناسب است با حجم تردد بسیار بالا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار