کد خبر: ۷۶۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 15 July 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در دیدار با هیئت نمایندگان اتحادیه اروپا در عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی را با کشورهای اروپائی به ویژه بریتانیا، اسلوونی، اتریش و سوئد داریم که نمایندگان آنها با حضور در استان اردبیل ظرفیت‌های خود را در تعامل با شهر اردبیل مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشحال هستیم که دبیران اول سفارتخانه‌های چهار کشور اروپائی در عمارت قدیمی شهرداری اردبیل حاضر شدند تا بر سر نقاط مشترک و سرمایه‌ها و داشته‌های خود تبادل نظر کرده و به تقویت تعاملات و ارتباطات کمک کنیم.

شهردار اردبیل به برگزاری سمپوزیوم‌های مشترک با محوریت گردشگری سلامت در ایران با کمک سفرای چهار کشور اروپائی اشاره کرد و افزود: ما آمادگی همکاری و حضور در این برنامه ارزشمند را داریم تا قابلیت‌های اردبیل را در حوزه گردشگری سلامت برای بیش از ۲۳ کشور عضو اتحادیه اروپا که برای تقویت روابط با ایرن اعلام آمادگی کردند اقدام کنیم.

لطف‌اللهیان از برگزاری پنل‌های تخصصی در اردبیل و همکاری مشترک کمیته‌های متعدد در تقویت روابط و امضای تفاهمنامه همکاری مشترک استقبال کرد و گفت: خوشحال هستیم که در کشور اسلوونی آکادمی زنبورداری راه‌اندازی شده که این امر می‌تواند به کمک توسعه زنبورداری و صنعت کندوی اردبیل بیاید چرا که در دنیا برند عسل سبلان شهرتی جهانی یافته است. 

وی با معرفی شهر اردبیل با داشتن پیشینه تاریخی، تمدنی، گردشگری و آثار و ابنیه‌های بی‌نظیر و بر جای مانده از گذشتگان و قابلیت عالی گردشگری سلامت بیان کرد: قطعا ما می‌توانیم با تکیه بر نقاط مشترک با کشورهای اروپائی در اردبیل میزبان گردشگران بیشمار باشیم که این امر به تقویت روابط و تحکیم همکاری‌های مشترک منجر خواهد شد. 

شهردار اردبیل یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر اردبیل را در حوزه صنایع دستی و همچنین عرضه محصولات متنوع در بخش فرش و تنوع صنایع دستی تولید شده در استان اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه با چند شهر دنیا خواهرخواندگی داریم آمادگی امضای قرارداد خواهرخواندگی با کشورهای اروپائی را نیز داریم که امیدواریم در این زمینه بتوانیم موفق عمل کنیم.

لطف‌اللهیان به برنامه صعود کوهنوردان به قله سبلان به ویژه دبیران اول سفارت چهار کشور اروپائی اشاره کرد و افزود: کوه سبلان از شهر جهانی و بین‌المللی برخوردار است به طوری که در آینده نزدیک پرونده ثبت جهانی این کوه ارزشمند به عنوان اثر طبیعی و تاریخی در یونسکو مطرح خواهد شد. 

وی اظهار کرد: به دنبال صعود این کوهنوردان به دماوند در سال گذشته و سبلان در سالجاری ما در قالب گروه‌های مشترک می‌توانیم آموزش‌ها و برنامه‌های متنوعی را در تقویت فعالیت‌های کوهنوردی انجام داده و کار را به نتیجه برسانیم.

شهردار اردبیل به ساختمان قدیمی شهرداری و دیرینگی این بنای تاریخی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شهر اردبیل در دوره صفویه دوران طلایی خود را سپری کرده به طوری که این شهر در تثبیت جایگاه تشیع و همچنین ترویج این مکتب ارزشمند و ایجاد یکپارچگی در کشور نقش موثری داشته و این نقش تاریخی غیرقابل انکار است.

لطف‌اللهیان به مشخصات تاریخی و طبیعی و فرهنگی اردبیل اشاره و بیان کرد: امیدواریم این دیدارها و نشست‌ها منجر به تقویت روابط و ارتباطات ایران با کشورهای اروپایی شده و دروازه اردبیل نیز برای حضور گردشگران خارجی به ویژه اروپائی باز است تا از این محل شاهد افزایش ارتباطات و دوستی‌ها بین کشورهای مختلف باشیم.

در این دیدار دبیران اول و وزیرمختار سفارتخانه‌های بریتانیا، سوئد و اسلوونی نیز با اشاره به قابلیت‌های این کشورها در حوزه‌های طبیعی، تاریخی و تولید محصولات ارزشمند نظیر عسل از ایران و شهر اردبیل به عنوان نقطه بی‌نظیر در توسعه و تقویت گردشگری یاد کرده و برای حضور گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کوهنوردان برای صعود به قله سبلان به عنوان دومین قله ایران اعلام آمادگی کرده و خواستار فراهم شدن فضایی برای تقویت روابط و ارتباطات چندجانبه شدند.

در این نشست دبیران اول و سفرای چهار کشور اروپائی به بازدید خود از مناطق مختلف اردبیل و حضور در مناطق گردشگری اشاره کرده که از صعود به سبلان به عنوان نقطه آغاز تفاهم و همکاری های مشترک و حضور گردشگران خارحی در این شهر خبر دادند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار