کد خبر: ۷۶۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 15 July 2019

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه یکشنبه درحالیکه دمای اردبیل با نفوذ هرچه بیشتر زبانه ناوه اسکاندیناوی به ۱۱ درجه سانتیگراد رسیده دمای رشت به عنوان دومین شهر خنک ایران پس از اردبیل ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

بیشینه دمای امروز (۲۳ تیر) در اردبیل از ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر فراتر نرفت تا این شهرهمچنان رکورددار پایینترین دمای ثبت شده در ایران و یکی از مناطق خوش آب و هوای کشورمان برای جذب میهمانان تابستانی باشد.

از عصر امروز هوای اردبیل و سایر شهرستانهای واقع در قسمت مرکزی این استان مه آلود شده و باد شمال شرق با بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت موجی از ابرهای کم ارتفاع را به منتهی الیه کرانه های غربی آسمان منطقه در دامنه های سبلان می راند.

این هوای دلپذیر در اوج گرمای تابستان که به غیر از منطقه اردبیل و کرانه های جنوب غرب خزر بطور تقریبی بر همه نقاط ایران زمین حاکم شده مسافران تابستانی را در اردبیل و مناطق سیاحتی آن به وجد آورده است.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با استناد به پیش بینی هوای انجام شده از ساکنان این استان خواست باتوجه به احتمال وقوع بارش های رگباری در ساعات آینده موارد ایمنی را رعایت کنند.

رگبار سنگین موقت باران یا تگرگ؛ احتمال برخورد صاعقه، جاری شدن سیلاب و وزش موقت باد شدید از نکاتی هست که از امروز تا اواسط هفته درباره آن در مناطق مرکزی و تا حدودی شمالی استان اردبیل هشدار داده شده است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی مانند قرار گرفتن در ارتفاع زیاد و عرض های بالاتر و نیز گذر جریان ها و توده هواهای سرد در اکثر روزهای تابستان از هوای بسیار خنک برخوردار است. این خنکی هوا امسال بیشتر از سال های معمول در این منطقه خودنمایی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار