کد خبر: ۷۶۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 09 July 2019

مرگ مادران باردار یکی از مسائل مهم و مورد توجه وزارت بهداشت و درمان است که در صورت وقوع، مورد پیگیری و بررسی سخت گیرانه وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

در ماه گذشته یک مادر باردار ۳۲ ساله پس از زایمان و به دنیا آمدن فرزندش دچار حمله قلبی شده و برای مداوا به بیمارستان تخصصی قلب فرشچیان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان تمام تلاش خود را برای نجات جان این مادر انجام دادند، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات درمانی پزشکان متخصص بی‌نتیجه مانده و بیمار فوت کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان دهنده ابتلای این مادر باردار به بیماری نارسایی قلبی بوده است، گفت: تا چند روز دیگر نتیجه قطعی علت مرگ از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

ابراهیم جلیلی افزود: هیچ گونه قصور پزشکی و مورد مشکوکی در کار نبوده و ابتلا به بیماری زمینه‌ای سبب این اتفاق تلخ شده است. تاکنون هیچ گونه شکایتی هم از جانب خانواده این مرحومه اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: مرگ مادر باردار از مسائل مهم و حساسی است که در دانشگاه و از طریق وزارتخانه پیگیری می‌شود بنابراین این اطمینان را به مردم می‌دهم که موشکافانه پیگیراین موضوع مهم خواهیم بود.

هیچ شکایتی در خصوص مرگ مادر باردار ثبت نشده است

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ گونه شکایتی مبنی بر مرگ مادر باردار در سیستم نظام پزشکی استان گزارش و ثبت نشده است.

علیرضا مدرکیان اظهار داشت: متاسفانه در ماه گذشته یک مادر باردار به علت ابتلا به بیماری قلبی، پس از به دنیا آمدن فرزندش و انتقال به بیمارستان تخصصی قلب، جان خود را از دست داد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه شکایتی از طرف خانواده متوفی به سازمان نظام پزشکی اعلام نشده است، گفت: تا زمانی که شکایتی به سازمان اعلام نشود پرونده‌ای هم تشکیل نخواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه پیگیری این موضوع از طریق معاونت درمان دانشگاه انجام می‌شود، تصریح کرد: فوت هر فرد در بیمارستان ابتدا در کمیته مرگ و میر بررسی می‌شود.

 بر اساس شنیده‌ها این مادر ناکام از اهالی روستای برفجین همدان بوده که برای انجام زایمان راهی بیمارستان فاطمیه همدان شده است. مادران باردار جزء گروه‌های حساس جامعه‌اند که نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری دارند اما باید دید که میزان خدمات دهی به مادران باردار در روستاها چگونه بوده و تا چه میزان مورد توجه بخش بهداشت و درمان قرار می‌گیرند؟. متاسفانه بسیاری از مادران باردار در روستاهای دور افتاده از کمترین امکانات بهداشتی برخودار بوده و توجه به سلامت خود و تهدیدات بارداری را، در میان مشغله های روزمره خود گم کرده اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار