کد خبر: ۷۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 08 July 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با ابلاغ استانداری اردبیل ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل از فردا دوشنبه مورخه ۱۷ تیرماه ۹۸ به روال سابق خود بازگشته و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

پیش از این طی ابلاغیه‌ای که در مورخه ۲۶ خرداد ماه ۹۸ به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده بود ساعات کاری ادارات استان اردبیل جهت مدیریت مصرف برق با تغییر ۱ ساعته از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافته بود و این موضوع از اول تیرماه سال جاری تا روز یکشنبه مورخه ۱۶ تیر ماه ادامه داشت که طی ابلاغیه جدید صادر شده ساعات کاری به روال سابق خود بازگشت.

متاسفانه تغییر ساعت ادارات بیشتر منجر به اتلاف وقت ارباب رجوع و کاهش بهره‌وری و خدمت‌رسانی به مردم شود و از این رو این اقدام از سوی وزارت کشور و عملیاتی نمودن آن توسط استانداری‌ها به خصوص استان‌هایی همانند اردبیل که در شمال غربی کشور واقع شده و افق شرعی متاخری نسبت به سایر نقاط کشور دارند با انتقادات بسیاری مواجه شده بود به طوریکه در ساعات ابتدایی شروع به کار ادارات علاوه بر عدم حضور ارباب رجوع در ادارات اغلب کارمندان نیز با کمبود خواب و مشکلاتی که به دنبال آن بوجود می‌آمد دست و پنجه نرم می‌کردند.

اجرای چنین طرحی شاید در استان‌هایی که در شرق کشور واقع شده و فاصله بین افق شرعی و طلوع آفتاب در آن‌ها کمتر از مناطق غربی است اثربخش باشد، اما مسلما اجرای چنین طرحی در استان‌هایی همانند اردبیل اثرات مثبتی را در پی‌نخواهد داشت.

اکنون پس از ۱۶ روز از اجرای این طرح در اردبیل، استانداری اردبیل تصمیم به بازگشت ساعات کاری ادارات به روز‌های سابق خود را دارد، اما سوالاتی که در این بین بی‌پاسخ مانده این است که چرا هم چنان باید به روش آزمون و خطا اقداماتی را بدون توجیه علمی در چنین برهه‌های حساسی که وقت برای کشور و دستگاه‌های اجرایی همانند طلا بوده و هر گونه اتلاف وقتی به ضرر استان و به تبع به ضرر کشور خواهد بود انجام شود؟

در مدت زمان چند روزه اجرای این طرح چه مقدار در مصرف برق استان صرفه‌جویی شده و آیا پس از بازگشت ساعات کار ادارات به روز‌های سابق خود میزان مصرف برق برای استان اردبیل مهم نخواهد بود؟ بهتر است مسؤولان برای مدیرت مصرف برق و کاهش مصرف انرژی به جای اقدام به اجرای چنین طرح‌های ناقص به فکر راه و چاره‌های علمی‌تر و عملیاتی‌تر باشند تا نتایج بهتر و مطلوب‌تری دریافت کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار