کد خبر: ۷۶۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 08 July 2019

عصرایران؛ مصطفی داننده- رئیس دیوان محاسبات کشور می‌گوید:« در اولین گزارشی که به مجلس دادیم،  ۱۰۰ هزار مدیر پایه که حقوق و مزایای آنها رسیدگی شد، ۳۹۴ نفر حقوق نامتعارف و غیر قانونی داشتند. پس از آن، گزارش محرمانه‌ای به رئیس مجلس و کمیسیون مجلس شورای اسلامی و سران دو قوه دیگر دادیم و گزارش خیلی محرمانه هم دادیم که دستگاه، موضوع و فرد در آن گزارش آمد.»

عادل آذر در ادامه اشاره می‌کند:« علاوه بر پرداخت حقوق‌های نامتعارف، وام‌های نامتعارف با سودهای صفر درصد و یا یک درصد و مانند آن هم داشتیم.  حدود ۷۰ پرونده از دستگاه‌های مختلف بابت حقوق‌های غیر قانونی برای رسیدگی قضائی به دادسرا ارسال کردیم که بر اساس آرای صادره، ۵۷ میلیارد تومان به خزانه بازگشت.»

محرمانه‌بازی را تمام کنید، لطفا!

این که به حقوق‌های نجومی رسیدگی می‌کنند کار بسیار  خوبی است. اما مشخص نیست چرا گزارش‌های بعدی دیوان محاسبات به رییس مجلس محرمانه و خیلی محرمانه بوده است؟

مگر اینها اسرار نظامی و امنیتی کشور است که باید محرمانه باشد؟

اصلا مگر می‌شود در مورد کسانی که دستشان را در خزانه کرده‌اند و با چند دست برای خود حقوق بر می‌دارند، محرمانه حرف زد؟ اصلا این همه محرمانه بازی چه دردی از مشکلات کشور دوا کرده است؟

واقعا اگر مدیری در باب گرفتن حقوق تخلف کرده است، باید نامش به همه گفته شود. مردم باید بدانند آقای زید یا عمر به دلیل گرفتن حقوق پیش از آنچه قانون به او اجازه داده بود از کار برکنار و حتی راهی زندان شده است.

در این پرونده‌ها مردم ذی‌نفع هستند و باید از جزییات آنها آگاه شود. این مدیران از حق مردم برداشته‌اند و جیب‌های خود را پر کرده‌اند.

در روزگاری که مردم برای گرفتن یک وام 5 میلیونی، به ضامن، چک و سفته احتیاج دارند، چگونه است که یک فرد می‌تواند وام با سود صفر درصد بگیرد؟ نهادهای نظارتی دقیقا کجا هستند و چه می‌کنند؟ بانک مرکزی چه نظارتی به سیستم وام دهی بانک‌های خود دارد؟

یک جوان تازه ازدواج کرده از بدو رفتن به خانه بخت، به سودی که به بانک باید بدهد فکر می‌کند و یک دو جین آدم به راحتی از بانک‌های کشور وام می‌گیرند تازه برخی از آنها پس هم نمی‌دهند.

آقای آذر در مصاحبه خود گفته است « متأسفانه در برخی موارد، قوانین اجازه پرداخت حقوق‌های نامتعارف را داده است.»

آقایان و خانم‌های نماینده مگر شما از این قوانین خبر ندارید؟ چرا دست به روی دست گذاشته‌اید؟ تقریبا بیش از یک سال است که از انتشار حقوق‌ نجمومی می‌گذرد، در این مدت برای اصلاح قانون حقوق‌ها چه کردید؟

مگر وظیفه شما در پارلمان تصویب قوانینی به نفع مردم نیست؟ پس چرا در این مدت به نفع مردم اقدام نکردید؟ چقدر دیگر از پول این کشور باید در جیب مدیران و آقازاده‌ها برود تا شما به فکر بیفتید تا قوانینی برای جلوگیری از  فساد تصویب کنید؟

57 میلیارد تومان به خزانه کشور برگشته است! می‌دانید این پول به جای تولید و صنعت کجا بوده است؟ بله، در جیب مدیران!

محرمانه‌ها را کنار بگذارید تا مدیران بدانند اگر از قانون تخطی کنند هم با مجازات روبرو خواهند شد و هم نامشان در کوی برزن جار زده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار