بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.
کد خبر: ۷۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 07 July 2019

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.

در این بخشنامه تاکید شده است، با توجه به ابلاغ بند ”الف“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به منظور حمایت از ازدواج جوانان، از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 1396.1.1 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.

بر این اساس با توجه به مفاد قانون یادشده مبنی بر اخذ یک ضامن معتبر و سفته، واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور، نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق قانون یادشده، اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار