کد خبر: ۷۵۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 06 July 2019

به گزارش ایسنا، جمال عرف اظهار کرد: با توجه به علاقه وافری که استاندار اردبیل به طرح‌ها و پروژه‌های شروع شده در این استان دارند بهنامجو در اردبیل ماندنی شد. استاندار اردبیل مثل شیر در این استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و قرار نیست بهنامجو به عنوان استاندار گیلان جابجا شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ظرفیت استاندار اردبیل بالاتر از جایگاه استانداری است و ما می‌توانیم از ظرفیت وی در سطح ملی نیز استفاده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور به توقف تغییر فرمانداران و استانداران تا پایان انتخابات اشاره کرد و افزود: ما طی بخشنامه‌ای جز در موارد اضطرار هرگونه تغییر فرمانداران و استانداران را متوقف کردیم چرا که عملا وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است.

عرف بیان کرد: در چنین شرایطی که عملیات براساس تقویم انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با محوریت استانداران و فرمانداران شروع شده تغییر آنها هیچ معنایی ندارد و ما قطعا از این امر اجتناب می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رفتن استاندار گیلان به سازمان تامین اجتماعی ما تنها معرفی استاندار جدید گیلان را با تصویب هیئت دولت شاهد خواهیم بود و به غیر از این هیچگونه تغییر استانداران تا پایان انتخابات در دستور کار وزارت کشور نیست.

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی با هماهنگی شورای نگهبان

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همراهی با شورای نگهبان اکثر مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی را به شکل الکترونیکی برگزار کنیم.

جمال عرف اظهار کرد: ما با حضور در استان‌های مختلف میزان آمادگی آنها را ارزیابی می‌کنیم به طوری که عملا وزارت کشور وارد تقویم اجرایی انتخابات شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس تبصره ۲۹ قانون انتخابات، وزارت کشور ۷ ماه قبل از ثبت نام فعالیت خود را آغاز می‌کند که در مرحله اول شاهد استعفای مدیران و مسئولان بودیم و عملا در فازهای بعدی ثبت نام و دیگر مراحل انتخابات را پشت سرخواهیم گذاشت.

معاون سیاسی وزیر کشور از تدارک زیرساخت‌های موردنیاز برای برگزاری انتخابات باشکوه در دوم اسفندماه خبر داد و گفت: ما با همفکری شورای نگهبان مرحله به مرحله انتخابات را به پیش می‌بریم به طوری که مرحله احراز هویت به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

عرف افزود: با ابلاغ سیاست کلی انتخابات تمام تلاش ما بر این است تا با تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز به سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات در اکثر مراحل به پیش برویم که قطعا بستر این کار نیز فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار