3 نامزد مطرح انتخابات اردبیل از دور خارج شدند
هر آن ممکن است با انتشار یک سند، برخی نامزدهای مطرح دیگر اردبیل در عرصه انتخابات از دور خارج شده و فضای رقابت کاملاً دگرگون و آرایش‌های سیاسی دستخوش تغییر جدی شود.
کد خبر: ۷۵۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 02 July 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل ذر شماره جدید خود نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در اقدامی غیرمنتظره و بی‌سابقه و در راستای آنچه که آن را شفافیت خواند، دست به انتشار عمومی حقوق مدیران شاغل در این مجموعه کرد. انتشار حقوق‌های چند ده میلیونی تعدادی از مدیران سازمان بازنشستگی و شرکت‌های تابعه که در این ایام به بمب خبری مبدل شده، بیش از آن که موقعیت سازمانی مدیران مشمول و بعضاً معزول را تهدید کند،‌ آینده سیاسیآنان را به شدت تحت‌الشعاع خود قرار داد.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با دریافت ماهیانه حقوق 8 میلیون و 600 هزار تومان، ولی آذروش مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری آتیه صبا با دریافت ماهیانه حقوق 53 میلیون و 900 هزارتومان و کمال‌الدین پیرموذن عضو هیات مدیره سازمان بازنشستگی با دریافت ماهیانه حقوق 18 میلیونو 200 هزارتومان و هر 3 از نمایندگان سابق حوزه انتخابیه اردبیل که همانند دوره پیشین مصمم به ورود جدی به عرصه انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه جاری بودند، با انتشار حقوق‌های نجومی خود دچار شوکه بزرگ شده و هر آنچه تاکنون رشته بودند، یک شبه پنبه شد.

به جز منصور حقیقت‌پور که همچنان به حکم مشاوری رئیس مجلس شورای اسلامی دلبسته است،‌ موقعیت سیاسی کمال‌الدین پیرموذن و ولی آذروش دو عنصر مطرح، باانگیزه و محتمل انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل و متعاقب شوک بزرگ، در هاله ای از ابهام است.

بی‌تردید بخشی از افکار عمومی به ابتنای سوابق سه عنصر یادشده این پیش‌بینی را داشت که در صورت تائید صلاحیت، آقایان آذروش، ‌پیرموذن و حقیقت‌پوربه عنوان نامزدهای جدی انتخابات اسفندماه وارد گود رقابت شوند اما حساسیت فوق‌العاده مردم به حقوق‌های نجومی مدیران بالاخص در شرایط کنونی بحران اقتصادی و معیشتی و تداوم ماجرای داغ و پردامنه افشای این قبیل حقوق‌ها دست کم در مجموعه شرکتهای سرمایه‌گذاری شستا و بازنشستگی که وزیر کار آن را وعده کرده است، مجالی برای بازیابی عناصر قربانی و سوخته در آستانه انتخابات پیش‌رو پیدا شود.

اتفاقات پیش آمده برای فهرست نجومی‌بگیران سازمان بازنشستگی که تا چند صباحی پیش حتی با انکار و تکذیب مدیرعامل پیشین هلدینگ آتیه صبا همراه بود، حامل این پیام برای عناصر سیاسی است که هر آن ممکن است با انتشار یک سند، برخی نامزدهای مطرح دیگر اردبیل در عرصه انتخابات و به ابتنای مسئولیت‌های گذشته و کنونی از دور خارج شده و فضای رقابت کاملاً دگرگون و آرایش‌های سیاسی دستخوش تغییر جدی شود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/4/11/506328_766.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار